preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Naslovnica

FRANCOPHONIE 2022

Autor: Sandra Bošnjak, 27. 4. 2022.

          Od 70-ih godina prošlog stoljeća, mjesec ožujak obilježava se kao Međunarodni mjesec frankofonije, a za cilj ima promociju francuskog jezika i frankofone kulture.
Učenici naše škole i ove  su se godine pridružili velikoj globalnoj proslavi bogatstva jezika i različitosti kultura zemalja u kojima se govori francuski jezik te su nizom aktivnosti obilježili Dane frankofonije.
Sudjelovali su u jezično-likovnoj radionici, pogledali animirani film Le Petit Prince, kreirali digitalne upitnike i kvizove te uredili prigodni pano u predvorju škole.

Mali princ – jezično-likovna radionica

 

Jedna od realiziranih aktivnosti u Mjesecu frankofonije bila je jezično-likovna radionica provedena na izbornoj nastavi Francuskoga jezika u 2. a razredu opće gimnazije.

U prvom dijelu radionice učenici su se upoznali s piščevom biografijom, čitali su kratak sadržaj Maloga princa na francuskom jeziku, zatim citate na francuskom i hrvatskom jeziku, a tumačili su i značenje izabranih simboličnih izraza povezanih sa sadržajem djela. Ovom je radionicom ostvarena i korelacija s nastavom Hrvatskoga jezika u sklopu koje su učenici upoznati s mogućim interpretacijama djela. Mali princ neobična je knjiga: nikada nismo sigurni da smo je pročitali do kraja i da smo je pročitali kako treba. Mnogima su rečenice iz ovoga djela ostale kao aforizmi prisutni tijekom čitavoga života. Mali princ – bajka za odrasle – nastojao je podsjetiti odrasle da je od izvanjskog i površnog važnije ono što čovjek nosi u sebi, da se najveće blago skriva u njegovu unutarnjem duhovnom svijetu.

Mali princ, kao nepresušno vrelo inspiracije, prikladan je za različite interpretacije. Cilj je radionice bio povezati izvorne francuske riječi de Saint-Exupéryja s mogućim književnim interpretacija, ali i potaknuti učenike na kreativno stvaranje.

Stoga su u drugom dijelu radionice učenici trebali likovno interpretirati svoj doživljaj nekih općepoznatih situacija, prizora i likova iz knjige.

Mogli su izabrati jedan od triju ponuđenih ulomaka: opis planeta maloga princa („Tlo planeta bilo je puno sjemenki baobaba. A baobaba se čovjek nikada ne može riješiti ako ga primijeti prekasno. On zauzme cijeli planet. Izbuši ga s korijenjem. I, ako je planet suviše malen, a baobabi suviše brojni, planet se od njih raspne.''); razgovor s lisicom (''Ti si za mene samo dječak posve sličan stotinama tisuća dječaka. I nisi mi potreban. Ni ja tebi nisam potreban. Ja sam za tebe tek lisac sličan stotinama tisuća lisaca. Ako me pripitomiš, bit ćemo potrebni jedan drugome. Ti ćeš za mene biti jedini na svijetu. Ja ću za tebe biti jedini na svijetu.''); te prizor maloga princa u vrtu prepunom ruža ( ''Lijepe ste, ali prazne – reče im još. Za vas se ne može umrijeti. Naravno, običan prolaznik mislio bi da vam moja ruža sliči. No ona je, sama, važnija no sve vi zajedno jer sam samo nju zalijevao. Jer sam je stavljao pod stakleno zvono. Jer sam je zaklanjao vjetrobranom. Jer sam joj ubijao gusjenice, osim dvije ili tri radi leptira. Jer sam baš nju slušao kako se žali, i hvali, ili čak ponekad kako šuti. Jer je to moja ruža. Evo moje tajne. Vrlo je jednostavna: samo se srcem dobro vidi. Bitno je očima nevidljivo.'')

Radionicu su osmislile i vodile Dijana Fotez, prof. francuskoga i njemačkog jezika i Valerija Ivanac-Jelenčić, prof. hrvatskoga jezika.
 


Rezultati radionice i učenički likovni radovi predstavljeni su na panou koji su uredili učenici trećih razreda izborne nastave Francuskoga jezika.
 

 


Učenici četvrtih razreda gimnazije na nastavi Francuskoga jezika pogledali su animirani film „Le Petit Prince“ iz 2015. u režiji Marka Osborna te su sudjelovali u popratnim aktivnostima (usvajanje vokabulara i jezičnih struktura iz tematike filma, vježbe izgovora, analiza likova, dojmovi o filmu).
 

 

Na nastavi Informatike, u okviru predmetnog kurikuluma, učenici 2. a razreda kreirali su upitnike i kvizove u digitalnom alatu MS Forms na već spomenutu temu međupredmetne suradnje nastavnih predmeta. Učenici su radili u paru te pokazali veliko zanimanje i suradnju pri kreiranju digitalnih sadržaja. Izrada digitalnih radova zahtijevala je istraživanje na internetu kako bi što kreativnije i uspješnije izradili radove prema uputama i smjernicama profesorice informatike Ksenije Rastije.
 

 

Upitnicima i kvizovima željela se dobiti povratna informacija o poznavanju književnog djela „Mali princ“ te poznavanje pojma i značaja Frankofonije u svijetu.

U nastavku pogledajte radove naših učenika:

• Valentino Đumlija - kviz na temu Frankofonija.

• Gabriela Kovačević – kviz na temu „Mali princ

• Mateja Podolski – kviz na temu „Mali princ

• Sara Cvijanović - kviz na temu Frankofonija

 

          U videu u nastavku, učenica 4. b razreda opće gimnazije Ana Čurić približila je značenje pojma „Frankofonija“ i osvrnula se na odgledani film „Le Petit Prince“.

 

 

Valerija Ivanac-Jelenčić, prof., Dijana Fotez, prof.,  Ksenija Rastija, prof.




Susjedne škole
Osnovne škole: Srednje škole:
OŠ Eugena Kumičića OŠ Josipa Kozarca Industrijsko-obrtnička škola

Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju