2016-09-25 23:42:32

Studijsko putovanje u Nizozemsku

Srednja škola Marka Marulića Slatina, zajedno sa Gimnazijom Petra Preradovića, Virovitica i Visokom tehničkom školom u Bjelovaru, partner je Gimnazije Bjelovar u projektu Suvremena tehnologija i edukacijske metode za stjecanje vještina i kompetencija u gimnazijama: STEM za SvaKoG.

Cilj projekta je razvoj fakultativnih programa iz STEM I ICT područja koji će unaprijediti kompetencije učenika gimnazija u Bjelovarsko-bilogorskoj i Virovitičko-podravskoj županiji u STEM i ICT području razvojem kompetencija nastavnika uz suvremeni pristup nastavi kroz moderne tehnologije i metode poučavanja.

U okviru projektne aktivnosti: Jačanje nastavničkih kompetencija za izradu novih kurikuluma i provedbu novih nastavnih sadržaja te primjenu suvremenih metoda poučavanja i novih tehnologija, u tjednu od 19. do 23. rujna 2016. organizirano je studijsko putovanje u Nizozemsku. Skupina je brojila ukupno osmero ljudi: dvoje nastavnika iz gimnazije Petra Preradovića Virovitica, četvero iz Gimnazije Bjelovar, a iz naše škole sudjelovale su: Kata Vidaković, profesorica matematike, koordinatorica projekta za školu i članica radne skupine za izradu kurikuluma Nacrtna geometrija i Željka Korlević, profesorica-savjetnica iz matematike, članica koordinacijskog tima za provedbu projekta i članica radne skupine za izradu kurikuluma Linearno programiranje.
 


Tijekom putovanja skupina nastavnika posjetila je tri nizozemska grada: Wageningen, Arnhem i Amsterdam.

U Wageningenu kroz Impulse istrazivacki centar Wageningen i kampus Sveucilista Wageningen provela ih je gđa. Ans Geerling, menađerica istraživačkog centra. Wageningen University and Research je jedino sveučlište u Nizozemskoj koje se fokusiralo na teme „zdrava hrana i okoliš“. Zadnjih jedanaest uzastopnih godina proglašeno je najboljim sveučilištem u Nizozemskoj. Osim posjeta sveučilištu, tijekom kojeg su vidjeli uvjete u kojima istraživačko i nastavno osoblje te studenti žive i rade, skupina je posjetila gradsku knjižnicu, arboretum  te iz perspektive srednjoškolca, razgovorom s jednim od njih, vidjela kako funkcionira taj dio nizozemskog obrazovnog sustava.


Ixperium Arnhem je institut osnovan 2011. kao dio Comunity  Learning Centra Arnhem. Glavna uloga mu je obrazovanje nastavnika i uvođenje novih tehnologija u nastavu, kao i promatranje i analiziranje rezultata takvih promjena u obrazovanju. Vodič kroz Ixperium bio je g. Jaap Dekker, a sudionici su imali priliku upoznati se sa nekim novim proizvodima namijenjenima za korištenje u nastavi, ali i novim načinima korištenja postojećih alata.
 


CMA  (Centre for Microcomputer Applications) je 1987. osnovao Sveučilište Amsterdam kao instituciju kojoj je glavni cilj unaprijediti nastavu prirodoznanstvenih predmeta, matematike i fizike uvođenjem inovativne i atraktivne tehnologije u obrazovni proces. Tijekom godina postalo je samostalna institucija koja stimulira i podupire škole, nastavnike prirodnih predmeta i sve koji sudjeluju u obrazovanju. Sudionicima je predavanje o modeliranju i uključivanju ICT-a u nastavu matematike i ostalih prirodnih predmeta u srednjoškolskom obrazovanju pod nazivom: „Kako unijeti realni svijet u učionicu“ održao dr. Andre Heck sa Sveučilišta Amsterdam.


Skupina hrvatskih nastavnika posjetila je i srednju školu Fons Vitae, prema rezultatima jednu od najboljih škola u Amsterdamu, sa čijim radom ih je upoznao profesor Norbert van Veen. Nastavnici su mogli razgovarati sa učenicima i profesorima, razgledati školu, te im je bilo omogućeno nazočiti i samoj nastavi.

Sve u svemu, nakon vrlo zanimljivog, izuzetno dinamičnog i dosta napornog puta, može se rezimirati da je obrazovni sustav u Nizozemskoj drugačiji od našeg, škole su znatno bolje opremljene, a mi imamo izvrsnu priliku učiti od nizozemskih kolega, koristiti njihova iskustva i možda izbjeći i neke zamke, te tako unaprijediti srednjoškolsko obrazovanje barem u svome neposrednom okruženju.


Srednja škola Marka Marulića Slatina