2021-05-11 10:48:16

Dan Europe – Europatag – Europe Day

Prošli je tjedan učenicima 2.a i 2.b razreda gimnazije protekao u znaku obilježavanja Dana Europe nizom aktivnosti u sklopu međupredmetne suradnje na nastavi Njemačkoga i Engleskoga jezika.

Dan Europe obilježavamo 9. svibnja u spomen na 'Schumanovu deklaraciju' iz 1950. godine, kada je francuski ministar vanjskih poslova Robert Schuman iznio svoj plan o prvom obliku političke suradnje zemalja Europe. Glavna ideja bila je spriječiti oružane sukobe zemalja u Europi, teško pogođenoj svjetskim ratovima. Schumanov prijedlog smatra se začetkom današnje Europske Unije.

A kako je sve počelo, naučili su učenici na nastavi Njemačkoga jezika s profesoricom Dijanom Fotez. Kroz rad u skupinama upoznali su se s nastankom i ustrojstvom te glavnim obilježjima Europske Unije. Čitanjem prigodnih tekstova i rješavanjem zadataka utvrdili su i nadopunili dosadašnje znanje te proširili vokabular vezan uz temu.

Osim toga, obradili su poznatu legendu o Europi i Zeusu u obličju bika (''Woher kommt der Name Europa?''). Kako ne postoji jedinstveno objašnjenje podrijetla naziva kontinenta, odgovor je pronađen u grčkoj legendi. Učenici su pogledali animaciju ''Europa und der Stier'' kako bi razumjeli nastanak imena Europe, a potom su čitali izvornu legendu na njemačkom jeziku i usvojili novi vokabular.

Učenici su se natjecali u kvizu znanja s ciljem provjeravanja novostečenog znanja o povijesti Europe i Europske Unije. Kao dodatnu povratnu informaciju o usvojenosti novonaučenog, učenici su izradili digitalne plakate, a učenica Izabela Štimac ilustrilala je sadržaj legende o Europi i biku.

Neki od kreativnih učeničkih radova krase prigodni pano koje su s profesoricom Dijanom Fotez izradile učenice 2. b, Izabela Štimac, Lorena Krupnicki i Lukrecija Vilk.

Na nastavi Engleskoga jezika s profesoricom Silvijom Štimac učenici su nastavili proširivati svoje znanje o Europi i Europskoj Uniji. Kroz izradu umnih mapa prisjetili su se ključnih pojmova vezanih za Europu, te su pogledali kratki video o nastanku i povijesti Europske Unije. Rješavanjem zadataka vezanih uz video proširili smo vokabular, a potom je uslijedilo natjecanje u znanju u obliku digitalnog kviza tijekom kojega su učenici pokazali izvrsno poznavanje povijesnih i geografskih činjenica.

Učenici su također zaigrali online igre edukativnog sadržaja vezanog uz Europu (igra ''Let's explore Europe'' – digitalna varijacija igre 'Čovječe ne ljuti se' kroz koji učenici odgovaraju na pitanja kako bi se kretali pločom; igra "Match the flags" u kojoj je cilj prepoznati zastave zemalja Europe, i "The Eu – what's it all about?" – igra u kojoj učenici tragaju za skrivenim informacijama o zemljama Europe).

 


Uz ove zabavne i poučne sadržaje pokušali smo učenicima približiti smisao povezivanja zemalja Europe te vrijednosti kojima se Europa ponosi, a to su mir, zajedništvo i solidarnost.
 


Dijana Fotez, prof. i Silvija Štimac, prof.


Srednja škola Marka Marulića Slatina