2021-05-03 08:57:00

Obilježavanje Dana medijske pismenosti JESMO LI ME(J)D(B)IJSKI (NE)PISMENI?

Obilježavanje Dana medijske pismenosti i činjenica da gotovo uopće ne razmišljamo o medijima unatoč njihovu utjecaju i moći u kojoj nas uvjetuju i određuju, bili su više nego dovoljni razlozi da se učenici 2. a razreda na Satu razrednog odjela posvete upravo ovoj temi.
Na početku sata razrednica je provela anketu s ciljem utvrđivanja poznavanja pojmova iz područja medijske pismenosti. Od ukupno 19 učenika koji su pristupili rješavanju ankete, 58 %  u potpunosti se slaže s tvrdnjom da medijska pismenost predstavlja jednu od ključnih kompetencija modernoga društva, dok se ostalih, 32 % djelomično slaže.


Podatak koji nimalo ne iznenađuje odnosi se na vrste medija koje učenici redovito prate.  Rezultat od čak 95/90% bio je u odgovoru na pitanje svakodnevnog praćenja interneta i društvenih mreža, što je i očekivano. Ostale rezultate ankete možete pogledati u nastavku:



Nakon ankete provedena je radionica s ciljevima usmjerenim na istinitost informacija (dezinformacije i lažne vijesti) u kojoj su učenici definirali i uočavali razliku između satiričnog i informativnog programa. Pretraživali su satirične portale nakon čega su raspravljali o ulozi i razlozima njihova postojanja.
 

Važnost uloge i utjecaja medija povezali smo i s odgojno-obrazovnim ishodima na dvosatu Hrvatskoga jezika, i to s obveznim djelom za cjelovito čitanje, romanom J. W. Goethea, Patnje mladog Werthera (u 2. a i b odjelu). Učenici su raspravljali o „Wertherovu efektu“, problemu samoubojstva i današnjem utjecaju medija na možebitno poticanje istog. Složili su se u zaključku da ubojstvo nije i ne smije biti rješenje u kontekstu bilo kojeg oblika problema.

 

 Na ovaj su način učenici osvijestili i prepoznali važnost medijske pismenosti i njezine sastavnice, procijenili vlastitu razinu iste, upoznali i kritički analizirali vlastite medijske navike s naglaskom na satiričan oblik prenošenja informacija i problematiku samoubojstava/ubojstava (zastupljenosti crne kronike). Također, zaključili su da su kritičko pristupanje i razumijevanje medijskih sadržaja ključni preduvjeti kvalitetnijeg sudjelovanja u suvremenom društvu i demokratskim procesima i da ćemo o pojmovima iz područja medijske pismenosti svakako razgovarati i na budućim satima.

Željka Orban, prof.


Srednja škola Marka Marulića Slatina