2021-03-12 12:12:00

Istraživanje o mentalnom zdravlju mladih – analiza ankete za učenike

U sklopu školskog projekta Pandemija i mentalno zdravlje, suradnjom školske psihologinje Ljiljane Matošević i profesorice informatike Ksenije Rastije, osmišljen je anketni upitnik, digitalno je oblikovan i dostavljen učenicima na popunjavanje.
Anketni upitnik ispunilo je 278 učenika u razdoblju od 15. veljače do 5. ožujka 2021. godine, a bio je dostupan na web stranici škole i proveden je anonimno.
Cilj anketnog upitnika za učenike je prikupiti i obraditi podataka o mentalnom zdravlju mladih u doba pandemije. Ovim upitnikom željeli smo dobiti informacije o mentalnom stanju mladih, te koliko su pandemija i nastava na daljinu utjecale na njihove živote, ponašanje, navike i emocije. Ovo istraživanje temelj je za provođenje radionica s učenicima u okviru projekta Pandemija i mentalno zdravlje

Rezultati ankete:

 

Analiza ankete dovela je do sljedećih zaključaka:

Rezultati ankete pokazuju kako se najveći broj učenika tijekom nastave na daljinu osjećalo zabrinuto (53%) i tjeskobno (36%). Pokazalo se da je gotovo polovica učenika (48%) više vremena provodilo sa članovima obitelji tijekom nastave na daljinu, kod većine to nije uzrokovalo povećanje obiteljskih sukoba, što je vrlo pozitivno, iako je 30% učenika iskazalo da je u tim uvjetima dolazilo do sukoba u obitelji češće. Neki učenici su tijekom nastave na daljinu potpuno izgubili kontakte i druženja sa svojim prijateljima, njih gotovo 10%. U prosjeku su se složili da nisu bili više opterećeni tijekom online nastave zadaćama i obavezama u odnosu na nastavu u školi te da su imali više slobodnog vremena (64%) tijekom online nastave jer su vrijeme mogli rasporediti tijekom dana kako oni žele, bez školskog rasporeda.

Koliko je pandemija i nastava na daljinu izazvala stres i zabrinutost učenika, te koliko je utjecala na njihovo mentalno zdravlje pokazuju odgovori da su bili zabrinuto za svoj život (53%), zabrinuti za život članova svoje obitelji (66%), zabrinuti za gubitak posla članova obitelji (51%), zabrinuti za svoje prijatelje (65%) i zabrinuti za svoje znanje (80%). Ovi postotci raspršili su se prema intenzitetu procjene od djelomično, srednje, dosta i potpuno se odnosi na ispitanika. 27% učenika potvrdilo je da je pandemija COVID 19 jako promijenila njihov način života i da su te promjene lošije (60%) zabrinjavajuće je da njih čak 56% nije o tome ni sa kim razgovaralo i da svega 11% učenika želi o tome razgovarati. Najviše im je stvaralo stresa nemogućnost druženja s prijateljima kao prije (49%) te briga za obitelj i prijatelje (19%). Na sadašnje stanje vezano za pandemiju COVID 19 učenicu su se iskazali da se na njih ne odnose osjećaji napeto (28%), tjeskobno(34%), u strahu (42%), usamljeno(41%), zabrinuto(26%) i potišteno (43%). 42% učenika smatra da im život s pandemijom COVID 19 ne stvara stres dok ostali tako ne misle.

Svakako možemo zaključiti da je pandemijom COVID 19 utjecala na život mladih, utjecala na njihove navike, djelovala na emocije i ponašanje te donosi posljedice, kako na odrasle tako i na djecu i mlade, te narušava mentalno zdravlje.

Anketu pripremila, provela i analizirala profesorica informatike Ksenija Rastija u suradnji s školskom psihologinjom Ljiljanom Matošević.

 

Ksenija Rastija, prof.


Srednja škola Marka Marulića Slatina