2022-06-10 19:40:00

CSI u učionici – zanimljiva korelacija kemije i engleskog jezika

Posljednje ovogodišnje sate nastave kemije i engleskog jezika učenici drugih razreda gimnazije proveli su, ni manje, ni više, nego rješavajući slučaj ubojstva koji je povezao ova dva predmeta u onu vrstu sata kojeg učenici traže ponovno. Upravo je to najbolji pokazatelj uspješnosti ove korelacije jer su učenici puna tri školska sata vrlo motivirano i s iznimnim interesom u timovima rješavali slučaj koji je podrazumijevao odličnu suradnju unutar tima, razvijao vještinu komunikacije i kritičkog mišljenja te je pokazao da su učenici iznimno uspješni u ovakvim zadacima jer su svi timovi riješili slučaj u zadanom vremenu.

Generacije učenika prije ove, već su imale priliku sudjelovati u ovakvoj aktivnosti pa smo ju, prema njihovim povratnim informacijama, svaki puta usavršavali i dorađivali kako bi zadatak bio što kvalitetniji. Ukratko, ova tri sata osmišljena su tako da su za njih bile potrebne sve osnovne vještine na engleskom jeziku - čitanje, slušanje, pisanje, a najviše govorenje. Na početku sata učenici su dobili informacije o priči koja se odvija na proslavi obljetnice mature gdje se dogodi ubojstvo, a svatko od njih predstavlja jedan lik koji je na izravniji ili manje izravan način povezan uz to ubojstvo. Igra je složena tako da niti sam ubojica ne zna da je upravo on ubojica, što čini stvari još zanimljivijima. Kako bi uspješno riješili slučaj, učenici su prije svega morali osmisliti dobru strategiju suradnje, a nakon toga su svoje sumnje ili tvrdnje trebali potkrijepiti uzimanjem uzoraka s mjesta zločina i njihovom analizom u praktikumu kemije, baš kao pravi članovi CSI ekipe za rješavanje zločina. Učenici su samostalno uz upute ispitivali svojstva uzoraka uzetih s mjesta zločina. Nakon izvođenja pokusa te povezivanja rezultata pokusa sa svojim znanjima učenici su uspješno zaključili koje su to tvari pronašli na mjestu zločina što im je pomoglo da otkriju ubojicu.
 

 

Učenik Tvrtko Kolarić iz 2.b razreda gimnazije tijekom sata bio je u dvostrukoj ulozi, kao sudionik igre i kao snimatelj koji je dijelove ove aktivnosti zabilježio dronom i mobitelom. Njegov video i fotografije najbolje prikazuju što se događalo u učionicama engleskog jezika i kemije.

 

Izvor: Dinka Prenković i Sanja Špoljarić


Srednja škola Marka Marulića Slatina