2022-06-13 18:15:00

Biram svoj film - Koliba

Završetkom srednjoškolskog obrazovanja započinje novo razdoblje u životu svakog mladog čovjeka. Pitanjima: Tko sam? Kamo idem? Što želim od života? Ima li moj život smisao?, mladi čovjek traga za smislenim odgovorima. Naši maturanti trenutno prolaze to jako važno životno razdoblje raznih odluka, a u sklopu međupredmetnog školskog projekta 'Biram svoj film' ponuđen im je film 'The Shack' ili 'Koliba' koji nudi odgovore na smisao žrtve, patnje, istinoljubivosti i vjere u ljubav te konačno vjere u život.

Na satu Vjeronauka, maturanti su razmišljali o posljednjim stvarnostima poput smrti, suda, krivnje, žrtve, uskrsnuća. Čitajući Sveto Pismo izdvojili su citat sv. Pavla: 'Ako pak Krist nije uskrsnuo, uzalud je doista propovijedanje naše, uzalud i vjera vaša. Zatekli bismo se i kao lažni svjedoci Božji što posvjedočismo protiv Boga: da je uskrisio Krista kojega nije uskrisio…Ali sada: Krist je uskrsnuo od mrtvih, prvina usnulih.' Isus je prvi uskrsnuo i otvorio nam put k uskrsnuću. Inspirirani biblijskim citatima o uskrsnuću, nastali su brojni radovi koji potiču na buđenje nade i vjere u radost života koji nikada ne prestaje. Maturanti su jedni drugima zapravo postali 'online' evangelizatori rajskih prostranstava…

Na satu Hrvatskog jezika sa predmetnom nastavnicom Marinom Ivoš, učenici su imali napraviti dvije aktivnosti. Prva je aktivnost bila  radionica Tko sam ja? gdje su kroz usmenu raspravu nudili informacije o sebi, što žele napraviti, kako gubitak utječe na naš život,  što stvarno mogu napraviti? Druga aktivnost bila je izrada digitalnog plakata. Nakon što su učenici pogledali film Koliba dobili su smjernice i upute kako izraditi digitalni plakat u zadanom digitalnom alatu npr. Canva, Piktochart, Mindomo. Tim digitalnim plakatima naši maturanti trebali su upoznati prijatelje i zaljubljenike u ovu vrstu umjetnosti o samome filmu. Plakate su postavili u virtualnu učionicu na Loomenu. Učenici su vrlo rado sudjelovali u navedenim aktivnostima jer smatraju ovakav način rada i poučavanja zanimljiv i koristan.

Svim učenicima koji imaju problema s razumijevanjem engleskog jezika, profesorica Sandra Bošnjak pripremila je titlove.


Filmska umjetnost odavno ima svoje mjesto u nastavi stranih jezika te je neizostavan dio svakog kurikuluma. Na nastavi Engleskoga jezika, učenici 4. razreda agroturističkog tehničara s nastavnicom Silvijom Štimac govorili su o sastavnicama filma, te su kao zadatak dobili predstaviti film ''The Shack''. Neki učenici odlučili su se na izradu digitalne umne mape koja prikazuje glavne likove, radnju, teme i simbole koji se javljaju u filmu, kao i raspoloženje, pouku te ostale aspekte filma. Ostali su izabrali prezentaciju ili digitalni poster.  Kako je ovo bila jedna od posljednjih aktivnosti na nastavi Engleskoga, učenici su se ''oprostili'' od gradiva na opušten i kreativan način.
 

 

Maturanti su na nastavi Francuskog jezika, pod mentorstvom profesorice Dijane Fotez, primijenili takozvanu la fiche technique, odnosno istraživali su i otkrivali na Internetu tražene podatke o filmu, kao što su ime redatelja i scenarista, glavne glumce… Učenici su s profesoricom također proširili vokabular francuskog jezika izrazima vezanim uz radnju filma i karakterizaciju likova. Kako bi zaokružili aktivnosti vezane uz interpretaciju filma „Le Chemin du pardon“, učenici su radom u skupinama prema zadanim smjernicama i uputama te povezavši edukativne elemente sa svojom kreativnošću, kreirali kvizove na francuskom jeziku u digitalnom alatu po vlastitom izboru.

 

 

profesori Jelena Marišić, Marina Ivoš, Silvija Štimac i Dijana Fotez


Srednja škola Marka Marulića Slatina