2022-06-15 09:26:23

Izvješće o provedenoj mobilnosti unutar ERASMUS+ projekta

ERASMUS+ projekt 2019-1-HR01+KA101-060710 pod nazivom CRESMO – Creative School MakeOver provedena je u razdoblju od 19. - 22. travnja 2022. godine u Pragu, Republika Češka. Srednja škola Marka Marulića Slatina sudjelovala je u projektu. Matija Gosler, profesor geografije i povijesti, sudjelovao je na projektu mobilnosti prezentirajući iskustva Srednje škole Marka Marulića Slatina u provedbi inkluzije (Inclusive Education).

Akivnosti projekta tijekom dana raspoređene su u predavanja u dopodnevnim satima te radionicama u poslijepodnevnim satima. Službeni jezik tečaja bio je engleski jezik. Zemlje sudionice tečaja su: Španjolska, Rumunjska, Turska, Hrvatska.
 


Prvi dan definirani su pojmovi inkluzije, separacije, integracije i isključenosti. Na temelju primjera iz prakse uočene su razlike u obrazovanju na temelju moralne i normativne vrijednosti učenika s poteškoćama u razvoju. U radionicama su prezentirane vještine o komunikacijskim metodama inkluzije učenika s poteškoćama u razvoju te upravljanje konfliktnim situacijama u razredima.

Drugi dan tema predavanja je socijalno i emocionalno učenje. Uključenost učenika u međugeneracijsko poučavanje. Prihvaćanje emocijonalnih potreba u procesu učenja. U radionici je predstavljen model PERMA (Positive Emotions, Engagement, Relationship, Meaning i Accomplishment) u pozitivnoj psihologiji poučavanja. Pozitivne emocije, Uključenost, Odnosi, Značenje i Postignuće kao dijelovi pozitivnih emocija u procesu učenja.

Treći dan radionica se temeljila na učenju na bazi projektne nastave ili izrade projekta. Inkluzija učenika je moguća u svim razinama moralne, vrijednosne i socijalno-emotivne razine. Predstavnici iz pojedinih zemalja iznosili su svoje kurikulume projektne nastave i iskustva u nastavnom procesu. U radionici smo upoznali modele izvješća projektne nastave putem modela 4F - činjenice, osjećaji, izum, budućnost. (Facts, Feeling, Findings, Future)

Četvrti dan su predavanja imala temu kreatvnosti učenika. Od rješavanja svjetskih problema do postavljanja novih likovnih ili glazbenih izričaja. Radionice su ponudile modele poticanja kreatvnosti kod učenika. ModelNow, How, Wow. objašnjava mogućnosti provedbe kreativnosti kod učenika.

Peti dan tema predavanju su bile prezentacijske sposobnosti učenika u inkluziji. Modeli dramskog prikaza ili pričanja priče u narativnom ili tekstualnom obliku. Evaluacija skupa i zajednički doprinos projektu i iskustvu polaznika ostao je vidjiv na brojnim mapama koje su polaznici izradili tijekom tečaja.

Nakon provedenog tečaja i razmijene iskustava s kolegama iz drugih država inkluzija u obrazovanju predstavlja važan korak u razvoju jednakosti i ravnopravnosti svih učenika. Metode i alate koje sam naučio na tečaju – radionicama mogu se direktno primjeniti u nastavnom procesu. Osim novih metodoloških spoznaja suradnja s drugim članovima tečaja unaprijedila je moju razinu engleskog jezika, ali i otvorila nove vizije suradnje izvan Republike Hravtske. Modeli kreativnosti i načini izvješća o provedenom projektu su modeli koji su me dodatno motivirali o njihovoj implementaciji u nastavni proces.

Matija Gosler, prof.


Srednja škola Marka Marulića Slatina