2022-10-17 17:29:20

Tjedan zabranjenih knjiga

Manifestacija kojom  se promiče sloboda čitanja i pravo na pristup informacijama obilježava se posljednja tri desetljeća u organizaciji Američkog knjižničarskog društva u prvom tjednu listopada. Obilježavanju su se priključili i učenici 1. i 4. razreda opće gimnazije sa svojom prof. hrvatskoga jezika. Istražujući nazive  mnogih svjetskih klasika koji su se iz opravdanih ili neopravdanih razloga našli na listi nepoželjnih knjiga,  učenici su zaključili kako su im neka poznata s popisa djela za cjelovito čitanje.

Distopijski roman autora Raya Bradburyja upravo je jedan od njih, inače izborno djelo za cjelovito čitanje u 1. razredu. Na satu su učenici potaknuti videozapisom promišljali  i razgovarali o tome što je utopija i distopija te čemu više nalikuje današnje društvo. Kritički su promišljali o zamišljenom društvu budućnosti iz romana, nekadašnjim vrijednostima koje su ljudi odbacili i novima koje su usvojili, obrazovnom sustavu, utjecaju medija i tehnologije, čitanju/nečitanju i posljedicama te predviđanjima o sudbini knjiga i čitanja.  Kako bi unaprijedili svoje digitalne vještine, učenici su svoja razmišljanja podijelili u Tricider raspravi i osvrnuli se na promišljanja svojih kolega.

Učenici 4. razreda zajedno s profesoricom izradili su digitalne knjige u koje su uvrstili nekoć zabranjene, a danas rado čitane knjige koje su bile ili su još uvijek  na popisu djela za cjelovito čitanje.

 

Po završetku aktivnosti složili smo se  i zaključili  kako nečitanje knjiga (danas) može imati iste posljedice baš kao i spaljivanje, ali i zabrana knjiga.

Autorica teksta: Željka Orban, prof.


Srednja škola Marka Marulića Slatina