2023-05-08 21:00:48

Obilježavanjem 6. Dana medijske pismenosti završen je projekt Moć reklama

Završne projektne aktivnosti realizirane su obilježavanjem 6. Dana medijske pismenosti na nastavi Hrvatskoga jezika i Informatike.
Na satu Hrvatskoga jezika s  učenicima je provedena radionica  s ciljem poticanja svjesnosti utjecaja reklama na potrošačke navike i upoznavanja s nekim od najčešće korištenih „hvatača pozornosti“ i idejama reklama. Nakon kratke prezentacije u kojoj su učenici doznali neka pravila kojima se služe kreatori reklama da bi utjecali na krajnje potrošače i razgovora  o reklamama koje su ih se najviše dojmile i zbog čega, u skupinama su pogledali zadane primjere reklama i analizirali prema smjernicama (uočavali su „hvatače pozornosti“,  ideje kojima privlači reklama i analizirali jezik).

Nakon toga zadatak im je bio izraditi reklamni slogan u kontekstu predloženih ideja (ideje zadovoljenja određenog interesa, zasluge i nagrade, drugačije, jedinstveno i ideje pripadnosti) za upis u njihov razredni odjel nasuprot paralelnom odjelu.


Po završetku radionice provedeno je vrednovanje cjelokupnog projekta.

Vrednovanje projekta Moć reklama

 

Zaključili smo kako smo tijekom  nastavne godine uspješno proveli još jedan međupredmetni projekt, povezali predmetne odgojno-obrazovne ishode sa stvarnim životnim situacijama i medijski opismenili.

Na nastavi Informatike učenici gimnazije obilježili su Dane medijske pismenosti kroz aktivnosti provedene pod sloganom Moć digitalnog oglašavanja. Provedenim aktivnostima  zaokružili smo školski međupredmetni projekt i kroz razgovor učenici su potvrdili da  svatko od nas ima drugačije  stavove i razmišljanje o reklamama, neki smatraju da su jako važne i korisne, a drugi da su reklame „naporne“ i dosadne, čak često i iritantne. Svi su se složili da su kroz projekt ipak stekli dodatno obrazovanje o reklamama i da će svaki put razmisliti treba li im zaista neki proizvod prije nego li ga kupe. Isto tako potvrdili su da vrlo često kupujemo upravo zbog reklame i na taj način gomilamo nepotrebne stvari.
 


Dane medijske pismenosti  obilježili smo i provođenjem ankete s učenicima gimnazije kako bi dobili njihove stavove o utjecaju reklama na mlade, nakon provedenog školskog međupredmetnog projekta. Anketi je pristupio 81 učenik.

 

 

Analiza ankete bit će naknadno objavljena

 

Autorice: Željka Orban, prof. i Ksenija Rastija, prof.


Srednja škola Marka Marulića Slatina