preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Novosti

Svečano uručivanje ugovora: "Unaprjeđenje pismenosti - temelj cjeloživotnog učenja" i „Poticanje rada s darovitom djecom i učenicima na predtercijalnoj razini"

Autor: Darko Špoljarić, 30. 11. 2017.

Dobitnici bespovratnih sredstava u sklopu poziva „Unaprjeđenje pismenosti - temelj cjeloživotnog učenja", usmjerenoga na unaprjeđenje različitih vrsta pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola, primili su u četvrtak 21 ugovor za toliko projekata ukupne vrijednosti od 26 milijuna i 775 tisuća kuna.  

Na svečanosti u Ministarstvu znanosti i obrazovanja ugovore su dobitnicima uručili državna tajnica u Ministarstvu znanosti i obrazovanja prof. dr. Branka Ramljak, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) Mile Živčić i pomoćnik ministra rada i mirovinskoga sustava i član Upravljačkoga tijela za Operativni program „Učinkoviti ljudski potencijali" 2014. - 2020, Europskoga socijalnog fonda (ESF) Luka Rajčić.

Riječ je o ugovorima koji se financiraju u sklopu Operativnoga programa „Učinkoviti ljudski potencijali" 2014. - 2020. ESF-a.

U prvome dijelu svečanosti predstavljeno je 11 projekata koji su bespovratna sredstva u iznosu od deset milijuna kuna dobili kao najbolji odabrani između, kako je rekla državna tajnica Branka Ramljak, stotinu kvalitetnih prijavljenih projekata iz poziva „Poticanje rada s darovitom djecom i učenicima na predtercijalnoj razini". Taj je poziv bio usmjeren na razvoj potencijala darovitih učenika u skladu s njihovim sklonostima, sposobnostima i interesima te na jačanje kapaciteta odgojno-obrazovnih ustanova u području identifikacije i potpore obrazovanju darovitih učenika. Ti su projekti 'krenuli' u lipnju ove godine i provodit će se od 16 mjeseci do dvije godine.

Državna tajnica Ramljak podsjetila je kako su dva spomenuta poziva izazvala veliku pozornost jer je bilo puno kvalitetnih projekata ali, na žalost, svi nisu mogli biti financirani. Zato, istaknula je, možemo reći da su novce dobili zaista najbolji projekti koji su, u skladu s postavljenim kriterijima, imali najbolje ocjene.

„Tako bih na početku rekla da je počelo 'vrijeme darivanja' u predadventsko vrijeme ovako važnim događajem", rekla je Ramljak. Izvijestila je da je na natječaj za poticanje rada s darovitom djecom primljeno više od stotinu prijava, a najveći dio njih zadovoljio je osnovne kriterije. Da bismo ih pak sve financirali, ocijenila je, trebali bismo imati više od deset puta osiguranih novaca za te projekte od deset milijuna kuna predviđenih za ovaj natječaj.

Dodala je kako se na natječaj za područje unaprjeđenja pismenosti prijavilo više od 200 škola, a za sve vrlo vrijedne i zanimljive projekte, i u ovom slučaju trebali bismo imati višestruko više novca od nešto manje od 27 milijuna kuna koje smo osigurali za deset posto najboljih - za 21 ugovor za škole diljem Hrvatske.

Ramljak je ustvrdila je kako je cilj projekata „prepoznati i nagraditi darovite, nadograditi njihove sposobnosti i mogućnosti, a da bismo to mogli moraju se educirati i nastavnici kako bi mogli u ranoj školskoj dobi prepoznati darovite učenike". Projektom je obuhvaćeno više od dvije tisuće učenika, a nakon inicijalnoga testiranja, rekla je, ima više od tisuću potencijalno darovitih učenika, Više od tisuću učitelja, nastavnika i stručnih suradnika u 63 osnovne i 26 srednjih škola ima priliku putem ovih projekata usavršiti svoja znanja i vještine u radu s darovitim učenicima.

U projektima za unaprjeđenje pismenosti, rekla je državna tajnica, sudjelovat će više od četiri tisuće učenika i gotovo tisuću nastavnika. Ramljak je objasnila kako je opći cilj tih projekata unaprjeđenje različitih vrsta pismenosti koje predstavljaju temelj za stjecanje ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Projektne aktivnosti su tako oblikovane da povećaju razinu kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika za inovativne pristupe poučavanju te da razvijaju i uvode kurikule izvanrazrednih aktivnosti. Ramljak je objasnila da je riječ o širokom spektru vještina i znanja, te da, primjerice, informacijska pismenost podrazumijeva sposobnost pronalaženja, kritičkoga vrjednovanja, obrade i korištenja informacija te uključuje različite vrste pismenosti - digitalnu, čitalačku, matematičku, prirodoslovnu, financijsku i višejezičnu, a isto tako i multikulturalnu.

ASOO do sada ugovorio projekte u vrijednosti od oko milijardu kuna. Ravnatelj ASOO-a Mile Živčić zahvalio je državnoj tajnici na domaćinstvu ovoga događaja i poticajnim riječima, te istaknuo kako „ima i povjerljivu informaciju za sudionike, a ta je da su već neki zahtjevi za nadoknadu financijskih sredstava odobreni". Zato, dodao je „doista je 'krenulo vrijeme darivanja".

Živčić je izvijestio kao je ASOO u programskom razdoblju od 2014. do 2020. ugovorio oko milijardu kuna za projekte što, rekao je, stvarno nije mali novčani iznos, a uvjeren je da se i okupljeni s tim slažu. Napomenuo je kako iza tih milijardu kuna stoji i „milijarda različitih ideja, pokušaja, komentara, križanja i dogovaranja, te milijarde potrošenih minuta kako bi se došlo do konačnoga cilja a to je upravo dan kada svečano uručujemo takve ugovore".

Pomoćnik ministra rada i mirovinskoga sustava Luka Rajčić najavio je kako će u siječnju biti poznat raspored objave natječaja za cijelu iduću godinu. Uz napomenu kako to smatra bitnim za sadašnje, ali i za buduće korisnike, istaknuo je kako će uskoro biti informatiziran cijeli sustav za upravljanje EU-fondovima. Uvjeren je kako će to znatno ubrzati cijeli proces oko pripreme i provedbe natječaja i provedbe samih ugovora.

Ugovore za projekte unaprjeđenja raznih vrsta pismenosti primili su predstavnici 21 škole diljem Hrvatske.

Preuzeto sa: www.mzo.hr





 

Kontaktirajte školu

Link (Knowledge of new addictions):

https://forms.office.com/e/bmeCKRHrxH

Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju