preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2021./2022.

 

Međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja provodi se u 3. a i 3. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Psihologija (Zorica Karan, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljice projekta su Željka Orban i Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

  • podići svijest učenicima o utjecaju medija na mišljenje pojedinca i društva u cjelini
  • educirati učenike kako analizirati medijski sadržaj
  • pomoći učenicima u razvijanju metoda i sposobnosti kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja
  • naučiti učenike kritičkom promišljanju, uočavanju i iskorištavanju pozitivnih medijskih utjecaja
  • osvijestiti učenike o važnosti medijske pismenosti u vremenu u kojem živimo,
  • opismeniti i produbiti razinu medijske pismenosti učenika u pristupanju medijskim sadržajima i pri njihovu stvaranju,
  • osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
  • razviti kod učenika  timski rad i suradnju pri rješavanju zadanih zadataka  
  • upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)


Vrijeme provedbe: od  listopada 2021. do 8. svibnja 2022. (Dani medijske pismenosti)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

  • HJ – sastavljanje i izrada mamilica i klikolovki u digitalnom okruženju, sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, radionica o kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja i načinima raspoznavanja lažnih vijesti i  dezinformacija, izrada izvješća o projektu
  • INF – kvizovi kroz virtualno programiranje u Scratch-u na temu medijske pismenosti, Stop Motion video o lažnim vijestima i dezinformacijama, ankete i kvizovi u MS Forms alatu o medijskoj pismenosti, plakati, letci, prezentacije, web stranice projekta
  • PSIH – izrada digitalni radova i  provođenje radionica na temu stereotipi i predrasude
  • TZK – osvještavanje o prikrivenim oglasima usmjerenim na savršeni izgled i život mladih
  • međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini


Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (škola)

Način vrednovanja:

  • vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vršnjačko vrednovanje); refleksija po završetku (upitnik u MS Forms alatu)

 

Autorica: Ksenija Rastija, prof.


Školska godina 2021./2022.

Obilježavanjem Dana medijske pismenosti završen je projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja

Autor: Sandra Bošnjak, 13. 5. 2022. 11:42

Prema planu s početka nastavne godine, od listopada do svibnja realizirane su aktivnosti u međupredmetnom projektu u 3. razredima opće gimnazije. Završne aktivnosti realizirane su na nastavi Hrvatskoga jezika i Informatike obilježavanjem 5. Dana medijske pismenosti.
Učenici su na satu Informatike rješavali kviz o lažnim vijestima i dezinformacijama, raspravljali kako prepoznati lažne vijesti i kako se oduprijeti izazovu prosljeđivanja vijesti na mreži bez provjere njezine autentičnosti. Zatim su kroz  virtualnu igru Go Viral naučili kako nastaju kreatori lažnih vijesti te kako pojedinac ili skupina na društvenoj mreži mogu manipulirati mišljenjem ostalih članova i formirati njihove stavove prema osobnom interesu koristeći lažne vijesti i dezinformacije kao opasne alate komunikacije.

 [više]

Medijska pismenost – međupredmetna suradnja Hrvatskoga jezika, Psihologije i Informatike

Autor: Sandra Bošnjak, 12. 5. 2022. 11:51

Tijekom mjeseca ožujka i travnja, međupredmetnom suradnjom na nastavi Hrvatskoga jezika, Psihologije i Informatike, učenici 3. a i 3. b razreda aktivno su sudjelovali u školskom međupredmetnom projektu Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja. Sve aktivnosti pretočili su u digitalne radove i web stranice projekta koje su izrađivali kroz timski rad dijeljenjem digitalnog sadržaja na daljinu.

 [više]

VAŽNOST POUČAVANJA UČENIKA U PODRUČJU MEDIJSKE PISMENOSTI

Autor: Sandra Bošnjak, 11. 5. 2022. 14:45

Predstavljanje projektnih  aktivnosti učenicima 8. r. OŠ Josipa Kozarca Slatina

U povodu obilježavanja Dana medijske pismenosti, u sklopu aktivnosti u projektu Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja  učenici 3. r. opće gimnazije, Noa Fazekaš i Venio Rulj pod vodstvom prof. Željke Orban, educirali su i osvijestili važnost medijske pismenosti učenicima 8. r. OŠ Josipa Kozarca Slatina na Satu razrednika.

 [više]

Ankete o poznavanju medijske pismenosti

Autor: Sandra Bošnjak, 25. 3. 2022. 11:18

Učenici 2. b razreda opće gimnazije uključili su se na nastavi izborne informatike u školski međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja izradom digitalnih radova. Prema nastavnom kurikulumi informatike učenici su u nastavnoj temi Prikupljanje, obrada i prikaz podataka kreirali digitalne radove upitnike (ankete)  na temu medijske pismenosti.

 [više]

Mišljenje struke o utjecaju lažnih vijesti i dezinformacija na javnost

Autor: Sandra Bošnjak, 7. 2. 2022. 11:30

Nakon spoznaje učenika o ozbiljnosti i problematici medijske pismenosti, učenici su zaključili potrebnim ispitati mišljenje struke koja prati utjecaj medija na javnost, prvenstveno mlade, stoga su na satu Hrvatskoga jezika definirali pitanja na koja su zatražili odgovore od naše školske psihologinje prof. Ljiljane Matošević. Sa psihologinjom je razgovarao učenik Niko Rastija. U intervjuu provedenom u veljači Niko je od psihologinje saznao sljedeće:

https://1drv.ms/w/s!AsEFUuLUrCZerm_PKD1myU6CNJsn?e=pPX5nw

 [više]

Lažne vijesti u međupredmetnoj suradnji nastave Informatike i Hrvatskoga jezika

Autor: Sandra Bošnjak, 31. 1. 2022. 11:23

Projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja

Lažne vijesti u međupredmetnoj suradnji nastave Informatike i Hrvatskoga jezika

Medijska pismenost i medijsko obrazovanje proizlaze iz potrebe suvremenog društva i pojedinca. Budući da je nastavni proces mjesto na kojem je nužno posvećivati se sve više medijskoj pismenosti, tijekom prosinca 2021. i siječnja 2022. međupredmetnom suradnjom na nastavi Hrvatskoga jezika i Informatike, učenici 3. razreda opće gimnazije aktivno su sudjelovali u školskom međupredmetnom projektu Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja.

 [više]

Medijska pismenost kroz vizualno programiranje

Autor: Sandra Bošnjak, 9. 11. 2021. 17:01

Osviješteni problematikom medijske pismenosti mladih učenici 3. a i 3. b razreda uključili su se na nastavi Informatike, s profesoricom Ksenijom Rastijom, u međupredmetni školski projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja te  ga povezali s obilježavanjem Europskog tjedna programiranja kroz radionice vizualnog programiranja u Scratch-u. Medijska pismenost se smatra jednim od najvažnijih oblika pismenosti u 21. stoljeću. Medijske kompetencije prijeko su potrebne ne samo odraslima, već i djeci i mladima. Svjesni smo da je potrebno stalno poticati medijsko obrazovanje koje je postalo neophodno za život u današnjem društvu.

 [više]

 



Raspored zvona


 

Word of the week

 

Quote of the week

 
Pano tjedna


Na satu Latinskog jezika učenici 2.a i 2.b razreda opće gimnazije dobili su zadatak da pročitaju tekst Smrt ispod Vezuva i onda ga slikovno prikažu. Na ovaj način ostvarena je međupredmetna korelacija između Latinskog jezika, Povijesti, Geografije i Likovne umjetnosti. Aktivnost je osmislio profesor Zorislav Jelenčić.

 

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"

Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ured@ss-mmarulica-slatina.skole.hr
preskoči na navigaciju