preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2021./2022.

 

Međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja provodi se u 3. a i 3. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Psihologija (Zorica Karan, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljice projekta su Željka Orban i Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

  • podići svijest učenicima o utjecaju medija na mišljenje pojedinca i društva u cjelini
  • educirati učenike kako analizirati medijski sadržaj
  • pomoći učenicima u razvijanju metoda i sposobnosti kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja
  • naučiti učenike kritičkom promišljanju, uočavanju i iskorištavanju pozitivnih medijskih utjecaja
  • osvijestiti učenike o važnosti medijske pismenosti u vremenu u kojem živimo,
  • opismeniti i produbiti razinu medijske pismenosti učenika u pristupanju medijskim sadržajima i pri njihovu stvaranju,
  • osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
  • razviti kod učenika  timski rad i suradnju pri rješavanju zadanih zadataka  
  • upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)


Vrijeme provedbe: od  listopada 2021. do 8. svibnja 2022. (Dani medijske pismenosti)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

  • HJ – sastavljanje i izrada mamilica i klikolovki u digitalnom okruženju, sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, radionica o kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja i načinima raspoznavanja lažnih vijesti i  dezinformacija, izrada izvješća o projektu
  • INF – kvizovi kroz virtualno programiranje u Scratch-u na temu medijske pismenosti, Stop Motion video o lažnim vijestima i dezinformacijama, ankete i kvizovi u MS Forms alatu o medijskoj pismenosti, plakati, letci, prezentacije, web stranice projekta
  • PSIH – izrada digitalni radova i  provođenje radionica na temu stereotipi i predrasude
  • TZK – osvještavanje o prikrivenim oglasima usmjerenim na savršeni izgled i život mladih
  • međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini


Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (škola)

Način vrednovanja:

  • vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vršnjačko vrednovanje); refleksija po završetku (upitnik u MS Forms alatu)

 

Autorica: Ksenija Rastija, prof.


Školska godina 2021./2022.

Medijska pismenost – međupredmetna suradnja Hrvatskoga jezika, Psihologije i Informatike

Autor: Sandra Bošnjak, 12. 5. 2022.

Tijekom mjeseca ožujka i travnja, međupredmetnom suradnjom na nastavi Hrvatskoga jezika, Psihologije i Informatike, učenici 3. a i 3. b razreda aktivno su sudjelovali u školskom međupredmetnom projektu Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja. Sve aktivnosti pretočili su u digitalne radove i web stranice projekta koje su izrađivali kroz timski rad dijeljenjem digitalnog sadržaja na daljinu.

Kreirane web stranice su edukacijske namjene i objedinile su stečeno znanje o medijskoj pismenosti koje su učenici usvojili u redovnoj nastavi Hrvatskoga jezika, Psihologije i Informatike prema predmetnim kurikulumima za 3. razred opće gimnazije. Na ovaj način ostavili su pisani digitalni trag za generacije učenika koji dolaze kako bi ih educirali o lažnim vijestima i dezinformacijama, te im uputili savjete kako ih raspoznati, izbjeći i ne dozvoliti da utječu na njihova mišljenja i stavove.   Edukacije i radionice s ciljem kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja ostvarila je prof. Željka Orban na nastavi Hrvatskoga jezika.  Na nastavi Psihologije prof. Zorica Karan educirala je učenike o stereotipima i predrasudama te njihovim utjecaju na formiranje mišljenja i stavova pojedinca. Nastava informatike objedinila je sve stečeno znanje kroz digitalne radove učenika (plakate, letke, prezentacije, upitnike, umne mape, kvizove, video sadržaje i web stranice) koje su kreirali prema smjernicama i uputama prof. Ksenije Rastije.

 

Odabrane radove učenika pogledajte u nastavku:

 


 

 

https://quizizz.com/join/quiz/626842ab93567f001d710400/start?studentShare=true

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWDCdpjXc595BSfgQMhFawlN8GIi38w97-X-KSokMkN5Upew/viewform

 

Radove svih učenika pogledajte ovdje.

Radovi učenika poslužili su kao temeljni digitalni elementi dodani na  kreirane web stranice. Kreirane web stranice učenika na temu Kritičko vrednovanje medijskih sadržaja pogledajte na poveznicama:

TIM 1: https://sites.google.com/view/projektpi/home

TIM 2: https://sites.google.com/view/grupa251112/po%C4%8Detna-stranica

TIM 3: https://sites.google.com/view/tealeatanita/po%C4%8Detna-stranica

TIM 4: https://sites.google.com/view/infpsih/

TIM 5: https://sites.google.com/view/kultura-i-mediji-grupa-1/po%C4%8Detna-stranica

TIM 6: https://sites.google.com/view/kultura-i-mediji-tim-2/po%C4%8Detna-stranica

TIM 7: https://sites.google.com/view/kultura-i-mediji-ms

 

Autorica: Ksenija Rastija, prof





 

Kontaktirajte školu

Link (Knowledge of new addictions):

https://forms.office.com/e/bmeCKRHrxH

Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju