Sastavljanje i izrada digitalnog rječnika pod nazivom „Pandemijski rječnik“
Autor: Sandra Bošnjak, 15. 3. 2021.
U povodu Mjeseca hrvatskoga jezika, koji se obilježava od 21. veljače do 17. ožujka, Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje organizirao je niz virtualnih predavanja pod zajedničkim nazivom „Sat hrvatskoga jezika u Institutu“ za nastavnike i učenike osnovnih i srednjih škola. Nakon sudjelovanja na predavanju 4. ožujka 2021. pod nazivom Kako nastaje rječnik? autorice Darije Lazić, učenici 2. razreda pod mentorstvom prof. Željke Orban izradili su „Pandemijski rječnik“ u virtualnoj učionici na Loomen-u.
Cilj ove aktivnosti, koja se provela u sklopu školskog projekta Pandemija i mentalno zdravlje, bio je usvojiti pravilno pisanje i značenje novonastalih pojmova u pandemiji i nastavi na daljinu. Tako su u rječnik uvrštene riječi koronavirus, virulentan, samoizolacija, lock down, komorbiditet, koronamem, videolekcije i mnoge druge. Učenici su uvidjeli da sastavljanje rječnika nije nimalo lagan posao i zaključili da leksikografi zaslužuju naše divljenje.
Željka Orban, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.