Radionice s temom SUKOBA u sklopu međupredmetnog školskog projekta STOP nasilju
Autor: Zorislav Jelenčić, Željka Orban, 19. 1. 2020.
U sklopu školskog međupredmetnog projekta STOP nasilju (u koji su uključeni Hrvatski jezik, Engleski jezik, Latinski jezik, Informatika, Vjeronauk i Tjelesna i zdravstvena kultura) na satima Vjeronauka, Latinskog jezika i razrednog odjela učenici 1. razreda opće gimnazije tijekom dva tjedna sudjelovali su u četirima radionicama koje su proveli profesor Zorislav Jelenčić i profesorice Jelena Matišić i Željka Orban. Glavna tema radionica bila je SUKOB.
Radionice su započele individualnim definiranjem sukoba, preko zajedničke definicije unutar skupine koju su učenici morali dogovorno imenovati. Nakon razgovora o tome kako je teklo dogovaranje, je li bilo neslaganja s prijedlozima i jesu li neki od učenika dominirali, uslijedila je aktivnost slušanja i predviđanja događaja u priči o Damiru i Nemiru. Priča je prikazana gradacijski, uz pomoć stepenica koje simbolički prikazuju eskalaciju sukoba.
Nakon priče, na sljedećoj radionici, učenici su upoznati s najčešćim stilovima ponašanja u sukobu koji su simbolički prikazani životinjama (morskim psom, žirafom, kornjačom, medvjedom i lisicom), posljedicama njegova nerješavanja i strategijama rješavanja istog.
Učenici su zaključili da do sukoba često dolazi u svakodnevnom životu jer svi želimo biti u pravu, zbog neodustajanja od vlastitih zamisli, narušenih prijateljskih odnosa i sl. S obzirom na to da ga ne možemo u potpunosti izbaciti, ove su radionice dio aktivnosti u sklopu projekta kojemu je jedan od ciljeva, između ostalih, naučiti rješavati sukobe na način koji ima pozitivne, a ne negativne posljedice. Dakle, razvijanje vještina potrebnih za konstruktivno rješavanje sukoba kod učenika postaju naučeni oblici ponašanja koja će učenici primjenjivati i po završetku školovanja, u budućem životu.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.