Gimnazijalci obilježili Mjesec frankofonije
Autor: Dijana Fotez, 2. 4. 2019.
Ožujak je tradicionalno mjesec frankofonije pa se tada u brojnim zemljama diljem svijeta predstavljaju različiti oblici kulturnog i umjetničkog stvaralaštva te drugih oblika društvenih djelovanja vezanih uz francuski jezik i kulturu. Učenici naše škole nizom su se aktivnosti uključili u obilježavanje Mjeseca frankofonije: gledali su film, sudjelovali su u poetskoj radionici te izradili prigodni pano.
- Poetska radionica pod nazivom Moments poétiques na temu poezije francuskih modernista
Učenici opće gimnazije, koji pohađaju izbornu nastavu Francuskoga jezika, sudjelovali su u poetskoj radionici održanoj u školskoj knjižnici 28. ožujka 2019.
Profesorica Dijana Fotez pripremila je učenike za interpretativno čitanje izabranih pjesama Charlesa Baudelairea, Paula Verlainea i Arthura Rimbauda na francuskome jeziku. Iste su pjesme učenici čitali i na hrvatskome jeziku. Usporednim čitanjem učenici su mogli učiti ljepotu izvorne pjesničke riječi.
U drugom je dijelu radionice zadatak bio prevesti Baudelaireovu pjesmu Le chat (Mačka) s francuskoga na hrvatski jezik. Učenici su se izvrsno snašli u ulozi prevoditelja, dajući svojim prijevodima originalni jezični izraz.
Tema završnoga dijela radionice bila je simbolika boja. Kao uvod u aktivnost poslužila je pjesma Voyelles(Samoglasnici) Arthura Rimbauda u kojoj pjesnik, u duhu simbolizma, donosi svoju interpretaciju boja. Zadatak za sudionike bio je izabranim bojama dati značenje, tj. odgonetnuti utjecaj pojedine boje na ljudsku psihu i raspoloženje. Rješenja do kojih su učenici došli uspoređena su s rezultatima stručnih istraživanja o utjecaju boja na čovjeka.
Sadržaj radionice osmislile su profesorice Dijana Fotez i Valerija Ivanac-Jelenčić, koje su bile i voditeljice radionice, u suradnji sa školskim knjižničarom Damirom Balkovićem. Ovim je aktivnostima ostvarena korelacija nastavnih predmeta Francuskoga i Hrvatskoga jezika.
- Prikazivanje filma La boum (tulum)
U sklopu manifestacije učenici 4.a i 4.b gimnazije, koji pohađaju izbornu nastavu Francuskoga jezika, pogledali su francusku teen-komediju La boum (tulum) redatelja Claudea Pinoteaua sa Sophie Marceau u glavnoj ulozi. Svoje su dojmove o filmu napisale Klara Pugar i Aneta Suhi.
Tulum (francuski La Boum) je komedija iz 1980. koju je režirao Claude Pinoteau. Radnja se odvija oko 13-godišnje djevojke Vic koja se pokušava snaći u novoj školi te suočiti s problemima svojih roditelja. Iako se u prvom redu radi o tinejdžerskoj komediji, film pokazuje i emocionalni svijet mladih te spregu nekoliko generacija koji ovdje nalaze svoje mjesto pod suncem. Film mi se jako svidio jer prikazuje Pariz osamdesetih godina i život mladih, toliko drugačiji od današnjeg te prve ljubavi koje svakome život znače. Svojom naivnošću, humorom i sarkazmom La Boum privlači gledatelje i danas, gotovo četiri desetljeća nakon prve projekcije.
Klara Pugar (4.b)
Film mi se jako svidio zbog same tematike i izbora glazbe (Richard Sanderson pjeva glavnu pjesmu Reality). Za vrijeme trajanja filma vladala je izuzetno ugodna atmosfera, a učenici su tako dobili priliku proširiti svoj vokabular te pobiljšati sveukupno poznavanje francuskog jezika i kulture. Preporučujem ga svima koji ga još nisu pogledali, a željni su dobrog filma.
Aneta Suhi (4.b)
- Izrada tematskoga panoa
Kako bi ostao trag o Mjesecu frankofonije i u našoj školi, učenica Antea Rap (4.b opće gimnazije) u suradnji s učenicama iz 3.a razreda opće gimnazije izradila je za ovu prigodu tematski pano u predvorju škole koji je privukao brojne poglede.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.