preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

The hate you give

 

Znamo da današnje generacije odrastaju uz audiovizualne sadržaje. Da je film najkonzumiranija umjetnost među učenicima prepoznale su i voditeljice međupredmetnog školskog projekta Biram svoj film te takve aktivnosti ponudile svojim učenicima.

Međupredmetni školski projekt Biram svoj film provodi se tijekom školske godine 2021./2022. Voditeljice projekta žele pobuditi interes učenika za filmsku umjetnost i medijsku pismenost. Ciljevi su projekta razvijati kritičko mišljenje, empatiju, dobre komunikacijske i socijalne vještine učenika te ih potaknuti na prihvaćanje različitosti.

Predmetne nastavnice i voditeljice međupredmetnog školskog projekta Biram svoj film nastoje ne samo uspješno ostvariti očekivane ishode učenja nego i nastavni proces oplemeniti kreativnim idejama, obogatiti ga vlastitom stvaralačkom iskrom, spretno mijenjati nastavne aktivnosti kako bi zadržali učeničku pažnju te promišljeno uspostavljati korelaciju s drugim nastavnim predmetima. Na tragu toga u mjesecu siječnju učenici 2. razreda Srednje škole Marka Marulića gledali su film The hate you give i odradili zadane aktivnosti.

Predmetne nastavnice Sandra Bošnjak i Marina Ivoš, kroz nastavne predmete Računalstvo i Hrvatski jezik, osmislile su zajedničke aktivnosti za učenike 2. razreda zanimanja Agroturistički tehničar i Tehničar za elektrotehniku. Navedeni razredi trebali su postati filmski kritičari na jedan dan. Virtualno predavanje o filmskom kritičaru održale su predmetne nastavnice gdje su učenicima dale potrebne informacije. Filmski kritičari nude svoja mišljenja o filmovima, često prije nego što su filmovi široko objavljeni u kinima za javnost. Kritičari promatraju režiju, priču, dijalog, glumce, kostime, glazbu i posebne efekte. Gledaju sve što ulazi u gotov film kako bi usmjerili gledatelje u njihovim odlukama hoće li vidjeti određeni film. Odlazak u kino može biti skup uz sve veće troškove karata pa je ponekad dobro pročitati kritiku ako se dvoumite hoćete li pogledati film ili ne. Filmsku kritiku učenici su radili kroz digitalni alat Wakelet. Wakelet je besplatni alat u kojem učenici, a time i svi korisnici mogu predstaviti željeni sadržaj kroz slike, članke, video zapise, poveznice, spremiti podatke u oblak i objaviti ih u svojoj kolekciji ili objaviti tweet, a sve na jednostavan način. Nakon izrade filmske kritike svoje uratke podijelili su uz pomoć QR koda. Najbolji radovi prikazani su u nastavku.

 

 

I na nastavi Engleskoga jezika učenici 2.razreda ekonomije s nastavnicom Silvijom Štimac postali su kritičari, te su kroz zadane smjernice napisali osvrt. Osim toga, odlučili su proučiti i pobliže se upoznati s nekim od društveno-kulturoloških tema obrađenih u filmu. Tako su učenici istraživali rasizam, društvene nejednakosti, kulturu bandi, aktivizam, pokret ‘’Black Lives Matter’’ kao i poznate osobe ili organizacije koje se javljaju ili imaju veze sa filmom (Tupac Shakur, The Black Panthers…). Kao završnu aktivnost, izradili su digitalni poster kojim su prezentirali svoja saznanja.

 

Učenici 2. razreda tehničar za elektroniku na nastavi Vjeronauka uočili su mnoge sličnosti kršćanskog shvaćanja slobode i radnje filma. Slobodu često krivo tumačimo kao pravo da činimo što god želimo i tako opravdavamo svoje postupke. Sloboda o kojoj Isus poučava u Evanđelju donosi istinu o čovjeku prema kojoj smo slobodni jedino i samo onda kada se opredjeljujemo za dobro. Ljubiti neprijatelja i biti savršen poziv je koji je tvrd, često neshvaćen i čini se predalek, teško ostvariv. Analizirajući radnju filma mogli smo uočiti kako se stvarnosti Kraljevstva Božjega ipak mogu već sada i ovdje živjeti. Ljubiti svakog čovjeka postalo nam je bliži cilj. Jedino ljubav mijenja našeg neprijatelja u prijatelja.
 

 

 

Na nastavi Francuskoga jezika učenici 2.a i 2.b opće gimnazije su s profesoricom Dijanom Fotez ušli u srž odabrane teme, odnosno produbili značenje i poantu odgledanog filma “The Hate U Give” (Taj hejt u glavi) i osvrnuli se na socijalnu problematiku istog. Digitalnim alatima po vlastitom izboru prikazali su svoje poimanje izraza “Thug Life” (meme, animacija, digitalni plakat) iz kojeg proizlazi naslov filma te istražili pozadinu tog pojma i njegova tvorca – legendarnog repera Tupaca Shakura. Nadalje, u digitalnom alatu PicsArt zadatak je bio, izađivanjem Instagram profila glavnih likova iz filma i korištenjem hashtagova vezanih uz psihološku i etičku karakterizaciju likova, istaknuti njihove društveno-ekonomske razlike, razlike u boji kože te odnos okoline prema drugačijim pojedincima i manjinama kroz što su učenici podigli svoju svijest o nasilju i rasizmu.

 

Autorice članka: Sandra Bošnjak, Silvija Štimac, Jelena Matišić, Dijana Fotez i Marina Ivoš


Raspored zvona


 

Word of the week

 

Quote of the week

 
Pano tjedna


Na satu Latinskog jezika učenici 2.a i 2.b razreda opće gimnazije dobili su zadatak da pročitaju tekst Smrt ispod Vezuva i onda ga slikovno prikažu. Na ovaj način ostvarena je međupredmetna korelacija između Latinskog jezika, Povijesti, Geografije i Likovne umjetnosti. Aktivnost je osmislio profesor Zorislav Jelenčić.

 

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"

Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ured@ss-mmarulica-slatina.skole.hr
preskoči na navigaciju