preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Naslovnica

Anketa o provedbi eksperimentalnog programa Škola za život u nastavi Hrvatskoga jezika

Autor: Sandra Bošnjak, 13. 6. 2020.

Učenici 2. razreda opće gimnazije završetkom nastavne godine na kraju su druge godine pohađanja nastave prema eksperimentalnom programu. Prema kurikulumu za nastavni predmet Hrvatski jezik u 2. razredu upoznaju jedan od specifičnih oblika komunikacije – anketu. Nakon usvajanja odgojno-obrazovnih ishoda iste (da se smatra publicističkom vrstom kada prikazuje gledište građana o nekoj temi, ali se upotrebljava i u znanstvene svrhe, naprimjer kako bi se utvrdile određene činjenice vezane uz određenu temu ili problematiku) učenici su u samostalnim zadatcima oblikovali anketne obrasce. Nakon što su se okušali u sastavljanju, na kraju nastavne godine pristupili su ispunjavanju ankete koju je sastavila prof. Željka Orban s ciljem utvrđivanja razmišljanja i stajališta o prednostima/nedostacima programa u kojem sudjeluju, usporedbe metoda rada i poučavanja u nastavi Hrvatskoga jezika u odnosu na osnovnu školu, zastupljenosti uporabe digitalnih alata, vještina koje se razvili u nastavi Hrvatskoga jezika i dr.

Anketa je učenicima postavljena u virtualnoj učionici za Hrvatski jezik  na platformi Loomen, sastavljena je od 20 pitanja, a rješavanju je pristupilo 15 učenika 2. a i 18 učenika 2. b razreda.

Na poveznici anketa nalaze se rezultati ankete.

Zaključak:

Rezultati ankete pokazuju kako  većina učenika (85 %) smatra da  eksperimentalni program ima prednosti navodeći pritom samostalnost u radu (50 %), razvoj sposobnosti potrebnih za život (25 %), usavršavanje uporabe digitalnih alata (15 %), manje učenje napamet, projektne zadatce, zanimljivost gradiva, manje testova i dr.  (10 %). Iz navedenog također proizlazi da se većina učenika (64 %) slaže s potrebom za provođenjem obrazovnih reformi.

Radu u paru u odnosu na individualni i rad u skupinama daje prednost 64 % učenika.

Podatak iz ankete koji je poprilično zabrinjavajući jest što je većini učenika (čak 70 %) glavna motivacija za učenje uglavnom ocjena a ne osobni napredak (znanje).

Upravo zbog ovakvih rezultata anketni obrasci usmjereni na nastavni proces zasigurno su dobar pokazatelj nastavnicima za planiranje daljnjeg rada i prepoznavanje problema, tj. sredstvo uz pomoć kojeg bi se problemi u narednom periodu trebali ili barem nastojali otkloniti.

Željka Orban, prof.

 




Susjedne škole
Osnovne škole: Srednje škole:
OŠ Eugena Kumičića OŠ Josipa Kozarca Industrijsko-obrtnička škola

Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju