Anketa o provedbi eksperimentalnog programa Škola za život u nastavi Hrvatskoga jezika
Autor: Sandra Bošnjak, 13. 6. 2020.
Učenici 2. razreda opće gimnazije završetkom nastavne godine na kraju su druge godine pohađanja nastave prema eksperimentalnom programu. Prema kurikulumu za nastavni predmet Hrvatski jezik u 2. razredu upoznaju jedan od specifičnih oblika komunikacije – anketu. Nakon usvajanja odgojno-obrazovnih ishoda iste (da se smatra publicističkom vrstom kada prikazuje gledište građana o nekoj temi, ali se upotrebljava i u znanstvene svrhe, naprimjer kako bi se utvrdile određene činjenice vezane uz određenu temu ili problematiku) učenici su u samostalnim zadatcima oblikovali anketne obrasce. Nakon što su se okušali u sastavljanju, na kraju nastavne godine pristupili su ispunjavanju ankete koju je sastavila prof. Željka Orban s ciljem utvrđivanja razmišljanja i stajališta o prednostima/nedostacima programa u kojem sudjeluju, usporedbe metoda rada i poučavanja u nastavi Hrvatskoga jezika u odnosu na osnovnu školu, zastupljenosti uporabe digitalnih alata, vještina koje se razvili u nastavi Hrvatskoga jezika i dr.
Anketa je učenicima postavljena u virtualnoj učionici za Hrvatski jezik na platformi Loomen, sastavljena je od 20 pitanja, a rješavanju je pristupilo 15 učenika 2. a i 18 učenika 2. b razreda.
Na poveznici anketa nalaze se rezultati ankete.
Zaključak:
Rezultati ankete pokazuju kako većina učenika (85 %) smatra da eksperimentalni program ima prednosti navodeći pritom samostalnost u radu (50 %), razvoj sposobnosti potrebnih za život (25 %), usavršavanje uporabe digitalnih alata (15 %), manje učenje napamet, projektne zadatce, zanimljivost gradiva, manje testova i dr. (10 %). Iz navedenog također proizlazi da se većina učenika (64 %) slaže s potrebom za provođenjem obrazovnih reformi.
Radu u paru u odnosu na individualni i rad u skupinama daje prednost 64 % učenika.
Podatak iz ankete koji je poprilično zabrinjavajući jest što je većini učenika (čak 70 %) glavna motivacija za učenje uglavnom ocjena a ne osobni napredak (znanje).
Upravo zbog ovakvih rezultata anketni obrasci usmjereni na nastavni proces zasigurno su dobar pokazatelj nastavnicima za planiranje daljnjeg rada i prepoznavanje problema, tj. sredstvo uz pomoć kojeg bi se problemi u narednom periodu trebali ili barem nastojali otkloniti.
Željka Orban, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.