preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Naslovnica

Kako smo doživjeli školu na daljinu

Autor: Sandra Bošnjak, 22. 6. 2020.

Jesmo li spremni pomoći učeniku da pokaže svoje znanje, vještine i sposobnosti iako je neaktivan, nemotiviran i nije uspješno prihvatio nastavu na daljinu?
Učenik koji je tijekom nastave na daljinu svoj neuspjeh rezultirao lošim ocjenama za razliku od nastave u školskoj klupi kada je njegova motivacija, rad i uspjeh bio znatno uspješniji ipak na kraju želi svoju priliku, svoj dodatni zadatak kako bi pokazao da on to može i kako bi zadržao svoj uspjeh s kojim je zadovoljan. Kako mu pomoći? Kakve dodatne zadatke odabrati i povezati ih s nastavnim sadržajem da budu jedinstveni i korisni ali isto tako da se učenik mora angažirati i maksimalno uključiti u njegovu realizaciju?

Upravo takav primjer dogodio se u 2. razredu ekonomije koji učenici pohađaju po eksperimentalnom programu. Na inicijativu profesorice informatike Ksenija Rastije u suradnji s učenikom tog razreda koji je iskazao želju za dodatnim zadacima provedeno je istraživanje u strukovnoj školi zanimanja ekonomist o tome kako su učenici doživjeli školu na daljinu.

Učenik je dobio zadatak osmisliti anketu kojom će dobiti povratnu informaciju, provesti je s učenicima te prikazati rezultate ankete grafički. Samu analizu ankete i zaključke obrazložila je profesorica Rastija na temelju dobivenih podataka i grafikona. Također jedan od zadataka bio je kreirati svoj digitalni sadržaj (video) kojim će nam približiti svoj doživljaj nastave na daljinu koji možete vidjeti dalje u tekstu.

Kako su se učenici strukovne škole snašli u nastavi na daljinu, jesu li zadovoljni usvojenim znanjem, kakav su razvili odnos s nastavnicima, kakvo obrazovanje vide u budućnosti, hoće li ova događanja u obrazovanju utjecati na nastavu kada se ponovo vrate u školske klupe, kako su se snašli i koliko su bili uspješni nastavnici strukovnih predmeta koji su tek ove godine krenuli s obrazovanjem za nove kurikulume, je li ova školska godina bila uspješna ili ne … Odgovore na ova pitanja dala nam je provedena anketa tijekom posljednjih tjedana nastave.

Cilj ankete je utvrditi razmišljanja i stajališta o prednostima i nedostacima provođenja nastave na daljinu te ustanoviti koliko su učenici zadovoljni ovakvim oblikom nastave. Anketi je pristupilo 64 učenika naše škole strukovnog programa ekonomist.

Rezultati ankete:

 

Analiza ankete dovela je do sljedećeg zaključka:

Ako se osvrnemo na  već provedenu  ankete nakon prva dva tjedna nastave na daljinu kada smo se fokusirali na problematiku opremljenosti učenika tehnologijom za praćenje nastave na daljinu, pristupom internetu, osvrtom na količinu zadaća i obveza, snalaženjem na platformi Loomen, uključivanje na Teams meeting sastanke možemo primijetiti da ova anketa koja je provedena na kraju nastavne godine isključuje ovakva pitanja i traži odgovore o zadovoljstvo sa školom na daljinu, prednostima i nedostacima te očekivanjima učenika o budućnosti daljnjeg školovanja.

Možemo zaključiti na temelju istraživanja da su učenici podijeljeni  oko prednosti odabira klasične nastave u školi (47%) i nastave na daljinu (53%), spremno prihvaćaju ovaj oblik nastave na daljinu i u budućnosti (54%),  uspješno su se prilagodili situaciji i zadovoljni su školom na daljinu (58%), no zanimljivo je da ne isključuju nastavnika iz obrazovnog procesa (60%) već smatraju da nastavnik ima svoje mjesto i bez njega nema nastave bez obzira kakvog oblika bila. Smatraju da nastava na daljinu ima nedostataka (68%) ali i da se može unaprijediti (56%). Smatraju da su se nastavnici uspješno uključili u nastavu na daljinu (55%) i da je ova školska godina bez obzira na sva događanja uspješno završila (68%).

Ovo je samo pokazatelj da su tijekom nastave na daljinu učenici prihvatili novi način učenja i da je to definitivno nastava budućnosti, ali im nedostaje kontakt s prijateljima, fizička prisutnost nastavnika te  živa riječ i komunikacija  u razredu.

Ako nam budućnost donosi nastavu na daljinu ovo istraživanje nastavnicima može pomoći prepoznati probleme i usmjeriti ih da ih što bolje mogu otkloniti ili bar postepeno rješavati.

Na kraju pogledajte video učenika eksperimentalnog programa 2. razreda ekonomije i njegov doživljaj Škole na daljinu.

Video on Biteable.

Ksenija Rastija, prof.

 




Susjedne škole
Osnovne škole: Srednje škole:
OŠ Eugena Kumičića OŠ Josipa Kozarca Industrijsko-obrtnička škola

Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju