Istraživanje o nastavi na daljinu - anketa za učenike i roditelje naše škole
Autor: Sandra Bošnjak, 15. 4. 2020.
Svi smo svjesni ulaganja velikog napora da se nosimo s događanjima koja su nas zadesila u posljednjih mjesec dana izazvana koronavirusom. Nastava se preselila u domove učenika preko noći. Nastavnici zatečeni u preispitivanju sebe rade li dovoljno dobro, koliko uopće zadati obaveza i zadaća učenicima, jesu li dovoljno jasni i razumljivi ovako bez žive riječi u razredu, kako pomoći učenicima da im olakšaju nastavu na daljinu. Učenici zatrpani obavezama, zadaćama, problemima oko rada interneta, tehnologije, nemotivirani, otuđeni i uplašeni kako će se to sve odraziti na njihov uspjeh. Roditelji opterećeni svim događanjima u obitelji, kako kontrolirati svoje dijete ali i kako mu pomoći da se lakše nosi s ovom promjenom za koju se pitamo svi jesmo li dovoljno educirani i spremni.
Kako bi olakšali i roditeljima i učenicima nastavu na daljinu proveli smo istraživanje preko anketnih upitnika iz kojih želimo dobiti povratne informacije učenika i roditelja o provođenju nastave na daljinu u našoj školi. Anketne upitnike je osmislila, provela i analizirala profesorica informatike Ksenija Rastija.
Cilj anketnog upitnika je dobiti informacije o zadovoljstvu i problemima u nastavi na daljinu, o dostupnosti nastavnika, o angažiranosti roditelja u ovom obliku nastave, te koliko je stresna nastava na daljinu za učenika ali i za roditelja. Ankete su bila dostupne protekli tjedan na razrednim kolegijima učenika na Loomenu, provedene su anonimno i pristupilo je ukupno 292 učenika i 261 roditelj.
Rezultati ankete za učenike:
Rezultati ankete za roditelje:
Analiza anketa dovela je do sljedećeg zaključka:
Rezultati ankete pokazuju kako najveći broj učenika djelomično zadovoljno s nastavom na daljinu (64%), najveći razlozi nezadovoljstva učenika su puno zadaće (45%) i tehničke poteškoće prilikom rada na Loomenu (32%), smatraju da bi smanjenje opsega gradiva (55%) najviše utjecalo na bolje svladavanje nastavnih sadržaja. Zanimljivo je da je komunikacija između učenika i nastavnika jako uspješna jer su nastavnici dostupni kad ih učenici trebaju (53%) a pokazalo se da je online nastava stresna 3.37 na skali od 1 do 5 za učenike.
Što se tiče roditelja rezultati ankete pokazuju kako najveći broj roditelja djelomično zadovoljno s nastavom na daljinu (70%), većina roditelja se ne uključuju kao pomoć djetetu u učenju (50%), a ponekad se uključuje njih 42%. Roditelji smatraju da je dugotrajan rad na računalu najveći problem nastave na daljinu (33%), a pokazalo se da je online nastava stresna 2,98 na skali od 1 do 5 za roditelje.
Svakako možemo zaključiti da su ovo počeci nastave na daljinu koji su pokazali da se s ovom promjenom u obrazovanju uspješno nose i učenici i roditelji. Istraživanje je ukazalo da uočeni nedostatci i problemi koji su dobiveni anketom mogu samo pomoći unapređivanja nastave na daljinu u našoj školi, pomoći i nastavnicima i učenicima da nastava bude što uspješnija i manje stresna.
Ksenija Rastija, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.