preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Naslovnica

Dani medijske pismenosti - Netiquette i influenceri

Autor: Sandra Bošnjak, 27. 4. 2021.

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku te brojnih drugih partnera i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 19. do 25. travnja, s različitim aktivnostima i u tjednima prije i poslije, održali su se 4. Dani medijske pismenosti

Cilj projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana, posebice djece i mladih, prilike za učenje o medijima. Ovogodišnji se Dani medijske pismenosti održavaju pod  sloganom “ Važno je kako se osjećaš s obje strane ekrana“. Naglasak je ove godine na utjecaju medija na mentalno zdravlje djece i mladih. Uz mentalno zdravlje, i dalje se posebna pažnja posvećuje aktualnom problemu dezinformacija i lažnih vijesti, utjecaju influencera te općenito razvoju vještina kritičkog sagledavanja medijskih sadržaja, kao i boljeg razumijevanja kako različiti mediji funkcioniraju.

U navedenu aktivnost uključili su se učenici i predmetni nastavnici Srednje škole Marka Marulića Slatina. Učenici 2. razreda zanimanja Agrotehničar i Tehničar za elektroniku obilježili su 4. Dane medijske pismenosti kroz interaktivno predavanje i radionice. Radionice i interaktivno predavanje održale su predmetne nastavnice Sandra Bošnjak i Marna Ivoš. Cilj predavanja i radionica je osposobiti učenike za razvijanje svijesti o potrebi lijepog ponašanja na internetu, osvjestiti učenike o pozitivnim i negativnim utjecajima influencera koje prate na društvenim mrežama te potaknuti kritičko promišljanje o njihovim sadržajima i porukama.

Kroz nastavni predmet Hrvatski jezik učenici su sudjelovali u interaktivnom predavanje na temu Netiquette te poveli raspravu na zadanu temu. Učenici su potom radili umne mape o Internet bontonu. Zbog sveprisutnosti medija, medijska pismenost jedna je od ključnih kompetencija 21. stoljeća. Kada je riječ o učenicima, važan je izbor primjerenih medijskih sadržaja i zaštita djece od neželjenih medijskih poruka, no i više od toga, medijska pismenost zapravo osposobljava djecu, kao i odrasle, za kritičko promišljanje i postavljanje pravih pitanja o onome što gledaju, komentiraju, čitaju ili slušaju daje im sposobnost samostalnog razmišljanja. Mediji su postali sastavni dio našeg života i trebamo znati kako pristojno komunicirati na internetu. Obzirom nastava na daljinu stvara dodatni pritisak ova tema je bitna i važna za učenike i predmetne nastavnike.
 

 
 

 

Na nastavnom predmetu Računalstvo učenici su koristeći digitalne alate BookCreator, Mindomo, Canvu ili Piktochart izradili digitalne knjige, umne mape i infografiku na temu Uzor. Svatko od nas ima neku osobu koju smatra uzorom, a danas je sve češća pojava da uzori postaju osobe koje sebe nazivaju influenceri. Veliki dio slobodnog vremena učenici provode na društvenim mrežama jer im one služe za informiranje, učenje, usvajanje novih vještina i zabavu. U posljednih nekoliko godina razvojem i širenjem društvenih mreža pojavli su se influenceri koji su važni čimbenici u oglašavanju i marketingu te su prisutni primjerice u modi, gastronomiji, turizmu i putovanjima, kozmetici, glazbi, videoigrama, automobilizmu, sportu i sl. Influenceri su ambasadori određenih brendova uglavnom na društvenim mrežama poput Instagrama te Youtube te tako utječu na osobe koji ih prate.

Sudjelujući na radionici, učenici su kritički promišljali o digitalnim medijima i mentalnom zdravlju, kako influenceri utječu na njih, jesu li podložni kupovini proizvoda "merchova" koji su influenceri sami dizajnirali te koji su pozitivne i negativne strane bavljenja ovim novim poslom.

 

 

   

 

 

 

Nakon provedenih aktivnosti, predavanja i radionica, učenici su usvojili pravila lijepog  ponašanja vezana  za Netiquette -  Internet bonton –  pravila ponašanja u privatnoj komunikaciji, komunikaciji unutar grupe ljudi te kako digitalni mediji utječu na mentalno zdravlje. Također moći će objasniti posljedice u slučaju kršenja pravila određene društvene mreže te isplanirati moguće pristojne komentare na objave posjetitelja.

 

Autor: Predmetne nastavnice Sandra Bošnjak i Marina Ivoš




Susjedne škole
Osnovne škole: Srednje škole:
OŠ Eugena Kumičića OŠ Josipa Kozarca Industrijsko-obrtnička škola


 

Kontaktirajte školu

Link (Knowledge of new addictions):

https://forms.office.com/e/bmeCKRHrxH

Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju