Dan Europe – Europatag – Europe Day
Autor: Sandra Bošnjak, 11. 5. 2021.
Prošli je tjedan učenicima 2.a i 2.b razreda gimnazije protekao u znaku obilježavanja Dana Europe nizom aktivnosti u sklopu međupredmetne suradnje na nastavi Njemačkoga i Engleskoga jezika. Dan Europe obilježavamo 9. svibnja u spomen na 'Schumanovu deklaraciju' iz 1950. godine, kada je francuski ministar vanjskih poslova Robert Schuman iznio svoj plan o prvom obliku političke suradnje zemalja Europe. Glavna ideja bila je spriječiti oružane sukobe zemalja u Europi, teško pogođenoj svjetskim ratovima. Schumanov prijedlog smatra se začetkom današnje Europske Unije.
A kako je sve počelo, naučili su učenici na nastavi Njemačkoga jezika s profesoricom Dijanom Fotez. Kroz rad u skupinama upoznali su se s nastankom i ustrojstvom te glavnim obilježjima Europske Unije. Čitanjem prigodnih tekstova i rješavanjem zadataka utvrdili su i nadopunili dosadašnje znanje te proširili vokabular vezan uz temu.
Osim toga, obradili su poznatu legendu o Europi i Zeusu u obličju bika (''Woher kommt der Name Europa?''). Kako ne postoji jedinstveno objašnjenje podrijetla naziva kontinenta, odgovor je pronađen u grčkoj legendi. Učenici su pogledali animaciju ''Europa und der Stier'' kako bi razumjeli nastanak imena Europe, a potom su čitali izvornu legendu na njemačkom jeziku i usvojili novi vokabular.
Učenici su se natjecali u kvizu znanja s ciljem provjeravanja novostečenog znanja o povijesti Europe i Europske Unije. Kao dodatnu povratnu informaciju o usvojenosti novonaučenog, učenici su izradili digitalne plakate, a učenica Izabela Štimac ilustrilala je sadržaj legende o Europi i biku.
Neki od kreativnih učeničkih radova krase prigodni pano koje su s profesoricom Dijanom Fotez izradile učenice 2. b, Izabela Štimac, Lorena Krupnicki i Lukrecija Vilk.
Na nastavi Engleskoga jezika s profesoricom Silvijom Štimac učenici su nastavili proširivati svoje znanje o Europi i Europskoj Uniji. Kroz izradu umnih mapa prisjetili su se ključnih pojmova vezanih za Europu, te su pogledali kratki video o nastanku i povijesti Europske Unije. Rješavanjem zadataka vezanih uz video proširili smo vokabular, a potom je uslijedilo natjecanje u znanju u obliku digitalnog kviza tijekom kojega su učenici pokazali izvrsno poznavanje povijesnih i geografskih činjenica.
Učenici su također zaigrali online igre edukativnog sadržaja vezanog uz Europu (igra ''Let's explore Europe'' – digitalna varijacija igre 'Čovječe ne ljuti se' kroz koji učenici odgovaraju na pitanja kako bi se kretali pločom; igra "Match the flags" u kojoj je cilj prepoznati zastave zemalja Europe, i "The Eu – what's it all about?" – igra u kojoj učenici tragaju za skrivenim informacijama o zemljama Europe).
Uz ove zabavne i poučne sadržaje pokušali smo učenicima približiti smisao povezivanja zemalja Europe te vrijednosti kojima se Europa ponosi, a to su mir, zajedništvo i solidarnost.
Dijana Fotez, prof. i Silvija Štimac, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.