preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Naslovnica

Obilježavanje Dana medijske pismenosti JESMO LI ME(J)D(B)IJSKI (NE)PISMENI?

Autor: Sandra Bošnjak, 3. 5. 2021.

Obilježavanje Dana medijske pismenosti i činjenica da gotovo uopće ne razmišljamo o medijima unatoč njihovu utjecaju i moći u kojoj nas uvjetuju i određuju, bili su više nego dovoljni razlozi da se učenici 2. a razreda na Satu razrednog odjela posvete upravo ovoj temi.
Na početku sata razrednica je provela anketu s ciljem utvrđivanja poznavanja pojmova iz područja medijske pismenosti. Od ukupno 19 učenika koji su pristupili rješavanju ankete, 58 %  u potpunosti se slaže s tvrdnjom da medijska pismenost predstavlja jednu od ključnih kompetencija modernoga društva, dok se ostalih, 32 % djelomično slaže.


Podatak koji nimalo ne iznenađuje odnosi se na vrste medija koje učenici redovito prate.  Rezultat od čak 95/90% bio je u odgovoru na pitanje svakodnevnog praćenja interneta i društvenih mreža, što je i očekivano. Ostale rezultate ankete možete pogledati u nastavku:



Nakon ankete provedena je radionica s ciljevima usmjerenim na istinitost informacija (dezinformacije i lažne vijesti) u kojoj su učenici definirali i uočavali razliku između satiričnog i informativnog programa. Pretraživali su satirične portale nakon čega su raspravljali o ulozi i razlozima njihova postojanja.
 

Važnost uloge i utjecaja medija povezali smo i s odgojno-obrazovnim ishodima na dvosatu Hrvatskoga jezika, i to s obveznim djelom za cjelovito čitanje, romanom J. W. Goethea, Patnje mladog Werthera (u 2. a i b odjelu). Učenici su raspravljali o „Wertherovu efektu“, problemu samoubojstva i današnjem utjecaju medija na možebitno poticanje istog. Složili su se u zaključku da ubojstvo nije i ne smije biti rješenje u kontekstu bilo kojeg oblika problema.

 

 Na ovaj su način učenici osvijestili i prepoznali važnost medijske pismenosti i njezine sastavnice, procijenili vlastitu razinu iste, upoznali i kritički analizirali vlastite medijske navike s naglaskom na satiričan oblik prenošenja informacija i problematiku samoubojstava/ubojstava (zastupljenosti crne kronike). Također, zaključili su da su kritičko pristupanje i razumijevanje medijskih sadržaja ključni preduvjeti kvalitetnijeg sudjelovanja u suvremenom društvu i demokratskim procesima i da ćemo o pojmovima iz područja medijske pismenosti svakako razgovarati i na budućim satima.

Željka Orban, prof.




Susjedne škole
Osnovne škole: Srednje škole:
OŠ Eugena Kumičića OŠ Josipa Kozarca Industrijsko-obrtnička škola

Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju