ELEKTROTEHNIČARI SUDJELOVALI NA ONLINE SMOTRI TEHNIČKOG STVARALAŠTVA
Autor: Sandra Bošnjak, 24. 6. 2021.
Hrvatska zajednica tehničke kulture provela je u školskoj godini 2020./2021. Online smotru tehničkog stvaralaštva učenika osnovnih i srednjih škola i to u područjima obrada materijala/strojarske konstrukcije, elektrotehnika/elektronika i automatika.
Cilj Online smotre je kontinuirano poticanje učenika osnovnoškolske i srednjoškolske dobi iz cijele Hrvatske na razvoj znanja, vještina i kreativnosti u osmišljavanju i izradi originalnih tehničkih tvorevina u različitim područjima tehničke kulture te javno predstavljanje njihovih tehničkih tvorevina u virtualnom okruženju.
Tijekom travnja mentor Darko Špoljarić prijavio je učenike 3. razreda elektrotehnike Matea Šerera, Luku Predrevca i Josipa Maroša na online smotru u kategoriji elektrotehnika/elektronika, a tema njihovog rada bila je RFID brava s kontrolom i evidencijom pristupa.
Brava koristi RFID tehnologiju (Radio Frequency Identification) za omogućavanje ulaska/izlaska u prostoriju. Korištenjem ove tehnologije nestaje potreba za fizičkim ključem te u svakom trenutku možemo znati tko je ušao u prostoriju na temelju jedinstvenog RFID broja, a možemo i snimati podatke o ulascima/izlascima. Sklop se temelji na Arduino tehnologiji, a programski kod razvili su i napisali sami učenici na dodatnoj nastavi iz radioničkih vježbi. RFID brava našla je i svoju praktičnu primjenu te je postavljena na vratima novouređenog laboratorija za robotiku i umjetnu inteligenciju u školi.
Nakon nekoliko ciklusa online smotre rad naših učenika ostvario je ulazak u finale u kategoriji istaknutih radova iz područja elektrotehnike/elektronike.
Ovo je samo još jedan u nizu uspjeha i priznanja koja su navedeni učenici ostvarili tijekom ove školske godine.
Darko Špoljarić, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.