Hrvatski olimpijski dan 2021.
Autor: Sandra Bošnjak, 12. 9. 2021.
Ovogodišnju manifestaciju HOD obilježili smo međupredmetnom korelacijom u 3. r. opće gimnazije (i to na SRO, Hj, TZK) uz sudjelovanje učenika iz 2. i 4. r. opće gimnazije pod vodstvom prof. Mirte Drokan i Željke Orban.
Nakon istraživačkog dijela o povijesti igara i hrvatskim olimpijcima te predavanja koje su učenici samostalno pripremili i predstavili u učionici HJ-a, uslijedio je praktični dio - fitnes radionica s pilates loptama na kojoj su primjenjivali različite kineziološke sadržaje uz glazbu. Njezin je cilj bio podizanje razine motoričkih znanja koja učenicima omogućuju širinu tjelesnih aktivnosti u namjeri poboljšanja motoričkih sposobnosti, podizanja kvalitete svakodnevnog života i očuvanja i unaprjeđenja zdravlja.
U sportskom duhu, na satu HJ-a aktualizirane su nedavno završene Olimpijske igre u Tokiju, tj. povezani su olimpijski simbol i pjesma njemačkog pjesnika R. M. Rilkea Ja živim u kruzima koji se šire. Učenici su se nakon razgovora o pjesmi i porukama koje šire olimpijske igre okušali u pisanju haiku pjesničke forme na istoimenu temu.
Lutam i tražim Bit života i znanje tvojim Krugove koji se šire |
Kružim i kružim krugovima života a smisla nema |
Moja najdraža kruga dva su u plavim očima. |
|
||
Živimo život, Umiremo polako, I tako u krug. |
Život je kula, ponekad je čitava ili srušena! |
Ljudi mi viču, pa mi se noge miču. Tribine kliču. |
|
||
Život je pjesma, Kruzi koji se šire, Više i više. |
Misli me muče, sutra više me nema, Život me vuče. |
Nakon provedenih aktivnosti učenici su zaključili kako su iskustvenim učenjem i povezivanjem nastavnih sadržaja razvili komunikacijske vještine, osvijestili važnost svakodnevne primjene tjelesne aktivnosti i u konačnici ostvarili suradnju u različitim situacijama i na nesvakidašnji način.
Autorice: Mirta Drokan, prof. i Željka Orban, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.