Abecedariji narječja – hrvatski dijalekti
Autor: Sandra Bošnjak, 11. 3. 2022.
Učenici vrlo često misle da je naš jezik kompliciran i ponekad smatraju da će teško savladati gradivo jezičnog područja. Učenici 2.ekonomije uvjerili su se da je nastava proučavanja hrvatskih dijalekata i narječja zaista zanimljiva jer su od pasivnih učenika koji samo slušaju o toj temi postali aktivni stvaratelji tekstova koji se tiču upravo tog dijela gradiva. Učenici godinama sustavno proučavaju standardan jezik i uvijek saznaju nešto novo vezano za hrvatsku jezičnu prošlost i sadašnjost, a o budućnosti promišljaju i zato je važno osvijestiti vrijednost našeg jezika.
Učenici 2.ekonomije tjednima su proučavali dio hrvatskog jezika ( dijalekte, narječja i gradske govore) što je rezultiralo izvrsnim radovima u kojima su ostvareni različiti ishodi koji se tiču jezika i komunikacije. Učenici su izradili abecedarije narječja (štokavskog, kajkavskog i čakavskog narječja, uratci u prilogu). Aktivno su se bavili istraživačkim radom te dokazali i pokazali sve ono što su učili o dijalektima i narječjima, ali i o stvaranju rječničke građe i samih rječnika.
Hrvatski jezik je temelj našeg nacionalnog identiteta i standardni jezik nikada ne možemo u potpunosti naučiti, stoga je njegovo proučavanje i njegovanje njegovih posebnosti zaista zadaća svih nas koji gotovo svakodnevno otkrivamo njegove ljepote, osobito u govoru pomoću kojeg komuniciramo.
Primjeri abecedarija:
Gabrijela Tunić - https://padlet.com/gabrielatunic1/y04ubyxr9x3ixs6n
Manuela Dubrović - https://drive.google.com/file/d/1etf42FmvE2BV0Rmqkkmxbv_xS6C4M5eB/view
Luna Mandić - https://docs.google.com/presentation/d/1v8m-mLXU0saUG9bJqRjF7NIvyN6GsIKL/edit#slide=id.p6
Dragana Simić - https://docs.google.com/presentation/d/1i6Dy4VFMy7ngA1xi-AvvL4TBPHA3yBTp_8HaRuNqAdo/edit#slide=id.g11741699016_0_12
Sanja Mrzljak Jovanić, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.