Dalmatinac, lega i purger
Autor: Sandra Bošnjak, 11. 3. 2022.
Nastavno gradivo vezano za gradske govore u Republici Hrvatskoj bilo je vrlo zanimljivo za učenike 2.ekonomije. Naime, oni su tjednima proučavali posebnosti hrvatskih dijalekata, narječja, ali i gradskih govora.
Upoznali su se s različitim lokalnim sredinama koje imaju jezične posebnosti koje se ne govore nigdje dalje osim u toj lokalnoj sredini, slušali su razgovore ljudi koji žive u tim sredinama i otkrivali jezične ljepote hrvatskog nam jezika. Učenici su nakon istraživačkog rada, napisali zamišljen razgovor koji se odvija između jednog Splićanina, Zagrepčanina i Osječanina te su na taj način ostvarili brojne odgojno – obrazovne ishode koji se tiču jezika i komunikacije, ali i kulture i medija te različitih međupredmetnih tema. Biti aktivan učenik ponekad nije lako kao što ponekad nije lako ni biti kreativan služeći se digitalnim alatima, ali je najzahvalnije jer iz vlastitog iskustva i primjene naučenoga zaista najviše i napredujemo kao osobe koje uče. Naše znanje nam nitko ne može oduzeti i na nama je da ga koristimo kad nam ono zatreba.
Hrvatski jezik je temelj našeg nacionalnog identiteta i standardni jezik nikada ne možemo u potpunosti naučiti, stoga je njegovo proučavanje i njegovanje njegovih posebnosti zaista zadaća svih nas koji gotovo svakodnevno otkrivamo njegove ljepote, osobito u govoru pomoću kojeg komuniciramo.
Sanja Mrzljak Jovanić, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.