Tjedan zabranjenih knjiga
Autor: Sandra Bošnjak, 17. 10. 2022.
Manifestacija kojom se promiče sloboda čitanja i pravo na pristup informacijama obilježava se posljednja tri desetljeća u organizaciji Američkog knjižničarskog društva u prvom tjednu listopada. Obilježavanju su se priključili i učenici 1. i 4. razreda opće gimnazije sa svojom prof. hrvatskoga jezika. Istražujući nazive mnogih svjetskih klasika koji su se iz opravdanih ili neopravdanih razloga našli na listi nepoželjnih knjiga, učenici su zaključili kako su im neka poznata s popisa djela za cjelovito čitanje.
Distopijski roman autora Raya Bradburyja upravo je jedan od njih, inače izborno djelo za cjelovito čitanje u 1. razredu. Na satu su učenici potaknuti videozapisom promišljali i razgovarali o tome što je utopija i distopija te čemu više nalikuje današnje društvo. Kritički su promišljali o zamišljenom društvu budućnosti iz romana, nekadašnjim vrijednostima koje su ljudi odbacili i novima koje su usvojili, obrazovnom sustavu, utjecaju medija i tehnologije, čitanju/nečitanju i posljedicama te predviđanjima o sudbini knjiga i čitanja. Kako bi unaprijedili svoje digitalne vještine, učenici su svoja razmišljanja podijelili u Tricider raspravi i osvrnuli se na promišljanja svojih kolega.
Učenici 4. razreda zajedno s profesoricom izradili su digitalne knjige u koje su uvrstili nekoć zabranjene, a danas rado čitane knjige koje su bile ili su još uvijek na popisu djela za cjelovito čitanje.
Po završetku aktivnosti složili smo se i zaključili kako nečitanje knjiga (danas) može imati iste posljedice baš kao i spaljivanje, ali i zabrana knjiga.
Autorica teksta: Željka Orban, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.