preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Naslovnica

Istraživanjem do međupredmetnog školskog projekta Moć reklama

Autor: Sandra Bošnjak, 4. 11. 2022.

U tjednu obilježavanja Svjetskog dana štednje, od 24. do 28. listopada, učenici su na nastavi informatike ispunjavali anketu kojom smo željeli prikupiti informacije o utjecaju reklama u medijima i društvenim mrežama na potrošnju mladih. Anketa nas je usmjerila ka pokretanju školskog međupredmetnog projekta Moć reklama.

Svjesni smo da smo dio konzumerističkog društva i da je vrlo teško odoljeti reklamama koje nam se nude kroz različite medije. Kako bi dobili povratne informacije o navikama mladih kao potencijalnih potrošača obilježili smo Svjetski dan štednje ponudivši im anketu, te smo razgovarali o navikama kupovanja, potrebama i reklamama koje nas napadaju i dosađuju ali i motiviraju na kupovinu.

No reklame nas neće samo financijski oštetiti već mogu ostaviti i dublje tragove, osobito na djecu i mlade, mogu im narušiti zdravlje, uništiti izgled, kreativnost, stvaralački duh, pogurati ih u viziju idealnog svijeta, izgleda i života, a samim tim narušiti im psihičku stabilnost i životne vrijednosti.
 

Prema dobivenim rezultatima ankete izdvojili bismo samo neke nama ključne odgovore koji su utjecali da pokrenemo međupredmetni školski projekt pod nazivom Moć reklama, u koji će se uključiti učenici opće gimnazije kako bi se educirali o vrstama reklama i utjecaju reklame na potrošače, kako se otrgnuti utjecaju reklama na naš život i kako ih ignorirati ili bar prepoznati koje su korisne.

Anketi je pristupilo 96 učenika gimnazije i ekonomije, a odgovore na neka pitanja pogledajte u nastavku.

 

 

Zaključak istraživanja:

Anketu koja je pokazala da svi mladi isključivo koriste internet kao medijski format informiranja (92%). Svjesni su da ih reklame koje „iskaču“ na stranicama nagovaraju na kupovinu (71% kaže da se to uvijek događa, a 21% smatra da ih ponekad prate). Međutim, dosta učenika smatra da su reklame korisne (58%). Kroz razgovor s učenicima, saznali smo kako smatraju da su reklame dobro došle jer ih informiraju o novim proizvodima i ne moraju gubiti vrijeme tražeći nešto što im se sviđa jer im je to na ovaj način ponuđeno (82%). Većina učenika nije svjesna prikrivenog oglašavanja (72%). Razgovarajući s mladima primijetili smo da nisu svjesni kako prikriveno oglašavanje ima snažni utjecaj na podsvijesti pojedinca koja ga aktivira na kupovinu te utječe na njegove stavove i ponašanje. Osobitu važnost i povjerenje daju reklami ako ju iznosi poznata medijska osoba ili njihovi idoli influenceri rekli su kroz raspravu.

Zaključili smo kroz raspravu da nas samo umjerenost i kupovina prema stvarnim potrebama može oblikovati u štediše, te da veća odgovornost i pažljivost prema trošenju omogućuje posjedovanje više novca koji onda možemo štedjeti. Cilj je bio ukazati mladima da se mogu educirati o štednji i kontrolirati svoju potrošnju usmjerivši ju prema samo neophodnoj kupovini. Također edukacija o prepoznavanju prikrivenih reklama, lažnih efektnih proizvoda koji nam se nude u reklamama također nas može zaustaviti u potrošnji. Osim toga spoznali smo da razmišljanjem prije kupovine i samokontrolom možemo odolijevati reklamama koje nas nagovaraju na kupovinu koja nekima postaje hobi i dovodi ih do raznih poremećaja.

Autorica: Ksenija Rastija, prof.




Susjedne škole
Osnovne škole: Srednje škole:
OŠ Eugena Kumičića OŠ Josipa Kozarca Industrijsko-obrtnička škola

Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju