ČITANJEM PROTIV NASILJA – intervju sa školskom psihologinjom Ljiljanom Matošević
Autor: Sandra Bošnjak, 2. 3. 2020.
U sklopu projekta STOP nasilju na satu Hrvatskoga jezika učenici 1. razreda sastavljali su pitanja za intervju sa školskom psihologinjom na temu nasilja pod nazivom Čitanjem protiv nasilja. Intervju uživo sa psihologinjom provele su učenice Marija Pongračić i Elizabeta Kokorić.
Između ostalog, svakako je najzanimljivije izdvojiti poruku koju je psihologinja uputila za kraj mladima kako mogu spriječiti vršnjačko nasilje u kojoj kaže da bi Svatko trebao „raditi na sebi” - učiti i usvajati oblike ponašanja koji su društveno prihvatljivi. Važno je verbalizirati ono što osjećamo, ali na društveno prihvatljiv način. Komunikacija je također ključna a poznato je da se ona razvija čitanjem. Stoga, mladi bi trebali čitati, čitati i čitati. U čitanju je važno propitivati vlastite i uviđati postupke i iskustva drugih, naročito onih negativnih, i izabrati pravi put, put na kojem ne trebamo činiti drugima što ne bismo htjeli da nama čine drugi.
Ostatak intervjua u cijelosti možete pročitati u nastavku.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.