preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2019./2020.

Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)

- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima

- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge

- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija

- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje

- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)

- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)

Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)

- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu

- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku

- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu

- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki

- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima

- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige

- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini

Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)

Način vrednovanja:

- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)

Autorica: Željka Orban, prof.


ČITANJEM PROTIV NASILJA – intervju sa školskom psihologinjom Ljiljanom Matošević

Autor: Sandra Bošnjak, 2. 3. 2020.

U sklopu projekta STOP nasilju na satu Hrvatskoga jezika učenici 1. razreda sastavljali su pitanja za intervju sa školskom psihologinjom na temu nasilja pod nazivom Čitanjem protiv nasilja. Intervju uživo sa psihologinjom provele su učenice Marija Pongračić i Elizabeta Kokorić.

Između ostalog, svakako je najzanimljivije izdvojiti poruku koju je psihologinja uputila za kraj mladima kako mogu spriječiti vršnjačko nasilje u kojoj kaže da bi Svatko trebao „raditi na sebi” - učiti i usvajati oblike ponašanja koji su društveno prihvatljivi. Važno je verbalizirati ono što osjećamo, ali na društveno prihvatljiv način. Komunikacija je također ključna a poznato je da se ona razvija čitanjem. Stoga, mladi bi trebali čitati, čitati i čitati. U čitanju je važno propitivati vlastite i uviđati postupke i iskustva drugih, naročito onih negativnih, i izabrati pravi put, put na kojem ne trebamo činiti drugima što ne bismo htjeli da nama čine drugi.

Ostatak intervjua u cijelosti možete pročitati u nastavku.


Priloženi dokumenti:
Intervju_sa_skolskom_psihologinjom.pdf (232.77 KB)


Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / www.ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju