Sačuvajmo glagoljicu od zaborava
Autor: Sandra Bošnjak, 25. 2. 2021.
Hrvatski Sabor 2019. godine proglasio je 22. veljače Danom hrvatske glagoljice i glagoljaštva na inicijativu Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Toga je dana 1483. godine završeno tiskanje prve hrvatske knjige pod nazivom Misal po zakonu rimskoga dvora.
Misal po zakonu rimskoga dvora, 1483.
U povodu obilježavanja istog, na satu Hrvatskoga jezika učenici drugih i trećih razreda opće gimnazije s prof. Željkom Orban, osvijestili su važnost glagoljičnog pisma za hrvatsku kulturu i identitet i to nizom aktivnosti. Nakon prisjećanja grafije neke od aktivnosti povezali smo s međupredmetnom temom Poduzetništvo i osmišljavali načine na koje bi brandirali i još više popularizirali glagoljicu po kojoj bismo bili prepoznatljivi u Europi i svijetu. Učenici su nadalje izdvojili najpoznatije srednjovjekovne spomenike pisane glagoljicom i proučili teorije o njezinu postanku. Neki su imali priliku pokazati likovno umijeće u ukrašavanju slova (tzv. inicijala) i literarno u pisanju pjesama o i na glagoljici.
U dokumentarnom filmu upoznali su se s područjem i djelovanjem mladih glagoljaša u Maloj glagoljskoj akademiji Juri Žakan i istaknutim imenima koja svakodnevno nastoje sačuvati glagoljicu od zaborava svojim aktivnim djelovanjem.
Da kreativnosti nije nedostajalo i da će na ove načine glagoljica zasigurno biti sačuvana od zaborava pokazuju radovi u galeriji radi kojih su se učenici uistinu potrudili.
Radovi učenika dostupni su i na poveznici Joga na glagoljici i Šalice.
Autorica: Željka Orban, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.